تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیپزشکی و سلامت مجلهتغذیه و اشپزیعمومی

دلایل شگفت انگیز نوشیدن آب در ظروف مسی+ویدئو

امتیاز یادت نره

دلایل شگفت انگیز نوشیدن آب در ظروف مسی خواص جالب ظروف مسی و مس برای بدن خواص نوشیدن آب در ظروف مسی آنچه که باید در مورد آشپزی در ظروف مسی بدانید مزایا و معایب ظروف مسی خوردن آب در ظرف مسی استفاده از ظروف مسی برای اولین بار سفيد كردن قابلمه مسي دلایل شگفت انگیز نوشیدن آب در ظروف مسی جوشاندن شیر در ظرف مسی ظروف مسی قدیمی ایا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد قیمت قابلمه مسی فواید بسیار مهم ظروف مسی

دلایل شگفت انگیز نوشیدن آب در ظروف مسی+ویدئو

۱۲ دلیل سودمند بودن نوشیدن آب از ظروف مسی سفیدکاری شده

 مقاله ذیل که ترجمه ای از یک مقاله خارجی است به مزایای نوشیدن آب از ظروف مسی اشاره داشته و ۱۲ مزیت برای آن برشمرده است

“با نوشیدن آب در ظروف مسی منافع زیادی کسب کنید”. این مطلب به هریک از ما یک‌ یا چند بار توصیه شده است. افراد مسن‌تر خانواده بر درمان‌های خانگی تأکید دارند که یکی از آن‌ها نوشیدن آب از ظروف مسی است. این مساله به عنوان یکی از موارد بااهمیت برای سلامتی درنظر گرفته شده است.

ولی واقعاٌ ظروف مسی چه منافعی دارند؟ قبل از این‌که به جزئیات بپردازیم، مطابق با “آیورودا”[۱] آبی که در ظرف مسی نگهداری می‌شود، این قابلیت را دارد که ۳ دوشا[۲] (واتا، کاپها، پیتا) را در بدن متعادل کند و مس این کار را با شارژ آب انجام می‌دهد. به آبی که در ظرف مسی نگهداری می‌شود، ‘tamara jal’گفته می‌شود با این فرض که چنین آبی طی مدت ۸ ساعت مصرف شود. وقتی آب در ظرف مسی نگهداری می‌شود، مس به آرامی آب را صاف کرده و تمام خواص مثبت را به آن انتقال می‌دهد. این آب هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود و می‌توان برای مدت طولانی از آن نگهداری کرد.

  کمک به عملکرد بهتر دستگاه هاضمه

معده اسیدی یا به طور ساده، ناتوانی معده در هضم بعضی مواد غذایی موضوع شایعی است که در این‌ موارد “مس” به کمک شما می‌آید. مس توانایی تحریک حرکات دودی، از بین بردن باکتری‌های مضر و التهاب معده را دارد که باعث شده تا به عنوان راه کاری مهم برای سوئ هاضمه، زخم معده و عفونت معده در نظر گرفته شود . همچنین مس نقش مهمی را در پاکسازی و سمزدایی معده ایفا می‌کند و کارکرد کبد و کلیه ها را نیز تنظیم می‌کند.

netpaak.ir telegram دلایل شگفت انگیز نوشیدن آب در ظروف مسی+ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

ضمن این‌که در برطرف کردن ضایعات از بدن و جذب مواد مغذی نیز اهمیت بسیاری دارد. مطابق با نظر آیورودا، اگر میخواهید که سموم از بدنتان خارج شوند، یک لیوان آب که در ظروف مسی نگهداری شده است، صبح زود با معده خالی  بنوشید .

کمک در کاهش وزن

حتی پس از خوردن خوراکی‌های سرشار از فیبر نیز هیچ نتیجه خاصی عاید نمی‌شود. در این مورد سعی کنید تا آب نگهداری شده در ظروف مسی را به طور منظم بنوشید. سوای از عملکرد بهتر سیستم هاضمه، مس همچنین به بدن شما در از دست دادن  موثر چربی‌ها کمک کرده و به بدن نیز در حفظ  آنچه که نیاز دارد، یاری می‌رساند.

کمک در بهبود سریع‌تر زخم‌ها

مس علاوه بر دارا بودن  خواص فوق‌العاده ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهاب، عنصری چشمگیر در درمان سریع زخم‌ها نیز می‌باشد. سوای ویژگی‌های مذکور، خواص مس در تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید سلول‌ها جدید نیزشناخته شده است. ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که ویژگی‌های مس فقط در بهبود زخم‌های خارجی بدن نیست بلکه این فلز در درمان زخم‌های داخلی بدن به‌ویژه زخم معده نیز مؤثر است.

کند کردن فرایند پیری

اگر در خصوص آشکار شدن خطوط چهره نگران هستید، مس چارۀ طبیعی شماست. مس با دارا بودن خواص قوی آنتی اکسیدانی و توانایی تشکیل سلول، مس به جنگ رادیکال‌های آزاد که مهمترین دلیل به‌وجود آمدن خطوط چهره هستند، می‌رود. مس همچنین  در تولید سلول‌های جدید و سالم که جایگرین سلول‌های مرده شوند نیز کمک می‌کند.

کمک در حفظ سلامت قلبی و غلبه بر فشار خون

بیماری‌های قلبی یکی از امراض شایع می‌باشند که مس خطر پیشرفت بیماری در شما را کاهش می‌دهد. مطابق با مستندات، مس فشار خون  و ضربان قلب را تنظیم کرده و سطح کلسترول و تری گلیسیرید را نیز کاهش می‌دهد. باتوجه به تحقیقات مستند، مس از تجمع پلاک‌ها جلوگیری کرده و باعث گشاد شدن رگ‌ها برای جریان بهتر خون در آن‌ها می‌شود.

مس می‌تواند با سرطان بجنگد

بیماری شایع دیگری که باعث تحلیل قوای بیمار و خانواده‌اش می‌شود، سرطان است. ولی مس چگونه به جنگ سرطان می‌رود؟ مس خواص انتی اکیدانی بسیار قوی دارد که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده (یکی از دلایل اصلی پیشرفت سرطان) تأثیر آن‌ها را خنثی می‌کند. مطابق “جامعه سرطان آمریکا”، عملکرد مس در چگونگی مانع شدن از شروع سرطان هنوز مشخص نیست ولی برخی مطالعات نشان داده‌اند که مس  تأثیرات آنتی اکسیدانی دارد.

نابود سازی باکتری‌ها

مس ماهیتاً دارای خاصیت استریل کردن است و می‌تواند باکتری‌ها را به نحو مؤثری از بین ببرد. از جمله مهمترین این باکتری‌ها، E.coli و S.aureus هستند که در دنیای پیرامون ما بسیار شایع هستند و می‌توانند باعث به‌وجود آمدن بیماری‌های جدی در افراد ‌شوند.

تأثیر مس در پیشگیری از بیماری‌هایی که منشا آن‌ها آب آلوده است، مثل اسهال،اسهال خونی و زردی، به عنوان راه‌ حلی ارزان در کشورهایی که سیستم مناسب تصفیه آب ندارند،تبیلیغ شده است. بنابراین اگر شما نگران آلودگی آب می باشید، آب را در ظرف مسی نگهداری کنید و مطمئن باشید که آب سالم می‌نوشید.

محرک مغز

مغز با انتقال تکانه‌ها (یا فرمان‌ها) از یک نورون به نورونی دیگر، فعالیت می‌کند که به آن سیناپس گفته می‌شود. نرون‌ها با غلافی به نام غلاف چربی پوشانده شده‌اند که همانند یک رسانا به جریان تکانه‌ها کمک می‌کنند. نقش مس در اینجا چیست؟ مس به ترکیب فسفو لیپیدهایی که برای تشکیل غلاف چربی ضروری هستند، کمک می‌کند. به این ترتیب، باعث فعالیت سریعتر  و کارا تر مغز می‌شود.  گذشته از این، برای مس خاصیت تحریک کنندگی و ضد تشنج نیز شناخته شده است.

تنظیم کننده فعالیت غده تیروئید

بر طبق نظر کارشناسان، کمبود مس در بدن کسانی که از بیماری‌های تیروئید رنج می‌برند، امر رایجی است. به نحوی که کسانی که دچار کم‌کاری یا پر کاری تیروئد هستند، دچار این کمبود می‌باشند. مس یکی از مواد معدنی ضروری است که غده تیروئید برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. کمبود مس ممکن است منجر به عملکرد نامتوازن غده مذکور گردد. بنابراین زمانی‌که شما از یک ظرف مسی آب می‌نوشید، کمبود جبران شده و عملکرد غده تیروئید نیز تنظیم می‌شود.

ضد آرتروز و تورم

مس از خاصییت قوی در مقابله با تورم برخوردار است. این خاصیت  علی‌الخصوص در از بین بردن تیر کشیدن عضلات و دردهایی که به دلیل التهاب عضلات  مثل آرتروز و  روماتوئید هستند، بسیار مؤثر است. به جز آن، مس از خاصیت تقویت سیستم بدنی و استخوان برخوردار است که چاره کامل آرتروز و التهاب عضله است. این در حالی است که نوشیدن آب همراه مس یک انتخاب مناسب  برای تسکین دردهای عضلانی است.

سلامت پوست و حفظ ملانین پوست

مس از اجزای اصلی تشکیل دهنده ملانین است. (رنگدانه‌ای که  رنگ چشم، مو و پوست را تشکیل می‌دهد) همچنین مس در تولید سلول‌های جدید  که جایگزین لایه‌های پوست می‌شوند نیز نقش دارد. ملانین از پوست در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند، درمان  زخم را سریع میکند و زخم‌ها را می‌پوشاند.

ضد کم‌خونی

شگفت‌انگیز ترین خاصیت مس این است که وجود  این فلز در بسیاری از فرآیندهایی که در بدن رخ می‌دهند، ضروری است. گذشته از تشکیل سلول و کمک در جذب ان، مس یکی از مواد معدنی ضروری برای عملکرد درست بدن می ‌باشد. این یکی از دلایلی است که از بدن در مقابل کم‌خونی محافظت می‌کند. مس یکی از اجزای ضروری در تمام فرایند جذب و استفاده از آهن در بدن است که سطح آهن و جریان آن در رگ‌ها را تنظیم می‌کند.

چطور بخریم؟

اگر منافع ظروف مسی، شما را قانع به نگهداری و نوشیدن آب از ظروف مسی کرده‌است، در زیر به نحوه خرید ظرف مسی مناسب پرداخته شده‌است.

نوع ظرف:

مهم است که ظرفی بخرید که از مس خالص ساخته شده باشد. ظرفی که فلزات دیگر با آن مخلوط شده‌اند را نخرید. بعضی از متداول‌ترین ظروف مسی، پارچ‌های مسی هستند. اگر خرید پارچ مسی گران است، لیوان مسی تهیه کنید.

وقتی ظرف را خریدید، آن را با آب بشویید و داخل آن را پر از آب کنید. برای انجام این کار می‌توانید از یک ظرف استیل یا شیشه‌ای استفاده کنید.

یک راه آسان برای تشخیص مس خالص و نوع تقلبی آن این است که، مس یک فلز نرم است و شکل دادن به آن مشکل است. بنابراین، درصورتی که طرح ظرف مسی شما بسیار پیچیده است، احتمالاً از مس خالص ساخته نشده است.

نحوه شست‌و شو

برای شست و شوی سطح داخلی ظرف از اسکراب‌های خشن استفاده نکنید. به این دلیل که مس از ظرف خراشیده می‌شود. به جای آن نصف یک لیمو را به سطح داخلی ظرف مالش دهید. سپس بگذارید برای چند دقیقه باقی بماند و سپس با آب ساده آبکشی کنید. به طور جایگزین می‌توانید از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید. سطح داخلی ظرف را پر از این محلول کنید و بگذارید تا چند دقیقه باقی بماد و سپس با آب بشویید.

هشدار:

مس ذاتاً توسط بدن استفاده نمی‌شود. این دلیل مضر بودن مقادیر زیاد فلزات است. مطابق با توصیه  [۳]FDA، استفاده ۱۲ میلی گرم در روز بی‌ضرر است. بنابراین بیشتر از اندازه مصرف نکنید.

نوشیدن دو تا سه لیوان آب در روز از ظروف مسی برای کسب منافع فوق الذکر کاملا کافی می باشد.

                                                                                                                                                         ترجمه: حسین طارمی

                                                                                                                                موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان

[۱] یورودا (به سانسکریت: आयुर्वेद به معنی «علم زندگی») یک علم باستانی و کهن است که در هند مرکز توجه‌است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

[۲] مطابق با آیورودا ، دوشا یکی از ۳ عنصر زندگی بدن است . این ۳ عنصر همواره در بدن در حال نوسان هستند. این عناصر بسیار بی‌ثبات هستند و طی شبانه روز و با تغذیه تغییر می‌کنند. مفهوم اصلی درطب  آیورودا این تئوری است که سلامتی در صورتی وجود دارد که بین ۳ عنصر زندگی تعادل برقرار باشد.

[۳] US Food and Drug Administration

 

منبع: http://www.thehealthsite.com/diseases-conditions/10-benefits-of-drinking-water-from-a-copper-vessel-p214/

یرای دیدن فواید بسیار مهم ظروف مسی+ویدئو دکتر روازاده کلیک کنید

ویدئو


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا