تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد

امتیاز یادت نره

دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد – قرار دادن نوزاد روی شکم خواباندن نوزاد روی شکم، درست یا غلط؟ اهمیت روی شکم قرار دادن نوزاد دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد

دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد

دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد

دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد

نوزادان هنگام خواب روی پشت و کمرشان بسیار راحت‌تر هستند که این حالت خوابیدن روی کمر از خطر خفگی و مرگ ناگهانی نوزاد در خواب یا همان عارضۀ SIDS نیز جلوگیری می‌کند و با اینکه دلیل اصلی مرگ‌ومیر ناگهانی نوزادان هنوز مشخص نیست، دمر قرار دادن نیز مثل قنداق کردن یکی از عوامل افزایش خطر، به ویژه در سن زیر شش ماه عنوان شده است و به همین دلیل می‌تواند برای نوزادان خطرساز شود. در این مطلب می‌توانید با نکاتی در مورد دمر قرار دادن نوزاد بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله مطالعه می‌کنید:دلایل منع دمر قرار دادن نوزاد
زمان دمر قرار دادن کودک

netpaak.ir telegram دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد

دلایل منع دمر قرار دادن نوزاد

برای والدین و به ویژه مادران لازم است به تمام دلایل گوناگون برای دمر قرار ندادن نوزادشان توجه کنند که برخی از این دلایل شامل موارد زیر است:

احساس ناراحتی: 

کودک در روزهای اول تولدش ممکن است در حالت دمر خیلی ناراحت به نظر برسد، زیرا این حالت نه تنها برای او وضعیت ناآشنایی است و تازگی دارد، بلکه از لحاظ جسمی هم ممکن است برایش آزاردهنده باشد. همچنین دمر خواباندن، تنفس را برای نوزادی که هنوز نمی‌تواند سرش را بالا نگه دارد بسیار سخت خواهد کرد.

استفراغ نوزادی یا ریفلاکس اسیدی:

 قبل از شیر خوردن یا وقتی کودکتان تازه شیر خورده است، نباید او را روی شکمش قرار دهید تا از بالا آوردن و استفراغ کودک یا ریفلاکس محتویات معدۀ نوزادتان جلوگیری شود.

خفگی در خواب:

 هنگام خواب کودکتان باید حتماً مراقب باشید که او را در حالت دمر نگذارید و از رها کردن نوزاد در این حالت یا قرار دادن نوزاد در این حالت به خصوص هنگام خواب شب جداً خودداری کنید.

همچنین مطمئن شوید کسی که از کودک مراقب می‌کند، می‌داند که باید کودک را روی پشتش بخوباند، زیرا بسیاری از موارد مرگ ناشی از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از مراقبان، کودک را روی شکمش می‌خواباند، درحالی‌که او به خوابیدن روی پشتش عادت دارد، پس به یاد داشته باشید که هرگز کودک را در حالت دمر تنها نگذارید و اگر او را در این حالت به شخصی می‌سپارید، به او توضیح بدهید که برای خوابیدن باید حتماً کودک را روی پشتش قرار دهد.

زمان دمر قرار دادن کودک

بسیاری از نوزادان وقتی توانایی غلت زدن را پیدا کردند، با حالت قرارگیری روی شکمشان راحت‌تر هستند و کودکتان کم‌کم و خودبه‌خود در طول ماه‌های بعدی زندگی و بزرگ شدنش، دمر خوابیدن را یاد می‌گیرد و به آن عادت خواهد کرد، پس بهتر است برای دمر قرار دادن کودکتان عجله نکنید و برای زمان انجام چنین کاری و قبل از هر چیز با پزشک کودک مشورت کنید، زیرا پزشکان نظرات متفاوتی دارند و شرایط کودکان نیز با یکدیگر متفاوت است.

منبع: مادر شو

حمام کردن نوزاد بعد از تولد

آروغ گرفتن از نوزاد

مراقبت از بند ناف نوزاد


%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby دمر خواباندن یا روی شکم قرار دادن نوزاد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا