تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

زمان قطع شیر نوزاد از دیدگاه طب سنتی ایرانی

چه موقع شیر نوزاد را قطع کنیم؟

امتیاز یادت نره

چه موقع شیر نوزاد را قطع کنیم؟

یک متخصص طب سنتی گفت: شیر مادر باید سفید، خوشبو و شیرین باشد و از شیر گرفتن و قطع شیر نوزاد نیز باید تدریجی صورت پذیرد، بهترین زمان آن، اواخر زمستان و تابستان و اوائل بهار است چرا که در فصل گرما و زمستان، به علت سوء هضم خطر اسهال وجود دارد.زمان قطع کردن شیر نوزاد

دکتر مرضیه قرائتی اظهار داشت: بارداری و شیردهی بخش مهمی از زندگی زنان که نیازمند توجه ویژه است که رعایت آن موجب صحت و تندرستی مادر و طفل می‌شود.

 

وی گفت: از مهمترین تدابیر دوره بارداری تدابیر تغذیه ای است. نان خوب و برشته، گوشت بره، خوراکی‌های نرم و سبک، از میوه‌ها سیب میخوش و انار مناسب زنان باردار است.

یبوست دوران بارداری

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه یبوست از شکایت های رایج دوران بارداری است، عنوان کرد: برای پیشگیری از یبوست بهتر است تعداد دفعات تغذیه بیشتر و حجم هر وعده کمتر باشد همچنین خوردنی‌های مضر شامل سرکه، غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد، آب بسیار گرم یا بسیار سرد، یخ، برف، مواد تند و تیز مانند فلفل، دارفلفل، کبر و موادغذایی نفاخ مانند لوبیا، باقلا، نخود، کنجد، کرفس و مواد تلخ مثل زیتون خام است، مصرف نکنند.

netpaak.ir telegram زمان قطع شیر نوزاد از دیدگاه طب سنتی ایرانی

 

قرائتی با اشاره به اینکه آرامش روحی در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: پرهیز از غم و اندوه در تمام دوران بارداری خصوصاً زیر یک و نیم ماه و بالای ۸ ماه سفارش شده است.

 

وی گفت: چگونگی اجابت مزاج در دوران حاملگی از نکات بسیار با اهمیت است و برای لینت مزاج می‌توان از سوپ‌های چرب، انجیر و آلو استفاده کرد همچنین تهوع و استفراغ از شکایت شایع بارداری بوده که بهتر است جلوی استفراغ خودبخودی گرفته نشود زیرا دفع مواد فاسده توسط طبیعت است

 

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان کرد: تدابیر ماه نهم برای تسهیل زایمان است که شامل خوردن غذاهای نرم، سبک و چرب؛ تناول شیرینی‌های ساخته شده از شکر و روغن بادام بوده، همچنین استحمام کردن نزدیک وضع حمل بسیار مناسب است.

زمان از شیر گرفتن کودک

قرائتی ادامه داد: شیر مادر بهترین غذاست و باعث تقویت اعضاءاصلی کودک می‌شود. شیر سالم باید معتدل القوام، معتدل المقدار، سفید، خوشبو و شیرین باشد همچنین از شیر گرفتن و قطع شیر نوزاد باید تدریجی باشد، بهترین زمان آن، اواخر زمستان و اوایل بهار و یا اواخر تابستان است چرا که در فصل گرما و زمستان، به علت سوء هضم خطر اسهال وجود دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تدابیر بارداری و شیردهی در طب سنتی ساده و ارزان است و می‌توان به راحتی از طریق سیستم‌های اطلاع رسانی عمومی در اختیار جامعه قرار داد که می‌تواند موجب سلامت نسل بعد خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا