تبلیغاتراهنمای خریدفناوری📚 مجله نت پاک

امکانات سرور مجازی ارزان چیست؟

امتیاز یادت نره

images 1668509881 امکانات سرور مجازی ارزان چیست؟

آیا به فکر راه اندازی کسب و کار کوچکی هستید که کارهای مدیریت و میزبانی وبسایت آن با سرور مجازی ارزان قیمت هم قابل حل است؟ آیا هدف شما از خرید سرور مجازی پیاده سازی یک پروژه تست با نیازهای سخت افزاری پایین است؟

فرقی نمی کند با چه هدفی در این مسیر قدم برداشته اید، اگر طبق برنامه ریزی های خود به این نتیجه رسیده اید که کارهای شما با یک سرور مجازی ارزان با قدرت سخت افزاری قابل قبول هم حل می شود، اول باید امکانات این نوع سرور را بشناسید تا برای خرید آن مصمم تر باشید.

البته توجه داشته باشید که پایین بودن ترافیک وبسایت یا عدم نیاز به یک سخت افزار قدرتمند با معیارهای سطح پایین نباید دلیل شما برای خرید یک سرور مجازی ارزان با آپتایم و امنیت پایین باشد. پس بیایید بررسی کنیم که ارزان بودن سرور مجازی به معنای دسترسی به چه سطح از امکانات است:

دلیل استفاده از سرور مجازی ارزان چیست؟

سرور مجازی یک نسخه مجازی از سرور فیزیکی است که این مجازی سازی و تقسیم بندی منابع سرور فیزیکی با استفاده از تکنولوژی هایی مثل Xen و VMware انجام می شود. وقتی صحبت از سرور مجازی ارزان می شود، باز سرور مجازی به همین صورت تعریف می شود.

شخصی که برای انجام یک تست یا فعالیت سبک با نیازهای پردازشی پایین به یک سرور مجازی نیاز دارد، با استفاده از سرور مجازی ارزان هم می تواند به خواسته خود برسد. قیمت این سرور بر اساس سطح امکانات آن تعیین می شود و اگر کاربر از نیازهای خود آگاه باشد می تواند به عالی ترین شکل ممکن هدف گذاری کند و سروری را انتخاب کند که از عهده برآورده کردن نیازهایش بربیاید.

از رایج ترین فعالیت هایی که با یک سرور ارزان قابل مدیریت هستند:

  • میزبانی از یک وبسایت با ترافیک کم تا متوسط
  • اجرای یک برنامه سبک به صورت آنلاین
  • استفاده از وبسایت ها و سرویس های آنلاین خارجی مسدود شده برای ایرانی ها
  • تست یک وبسایت یا نرم افزار (آزمون و خطا)
  • آموزش مباحث جدید از سایت های خارجی
  • شروع تجارت آنلاین با هزینه کم تر

پس نتیجه می گیریم که ارزان بودن سرور مجازی به معنای پایین بودن کیفیت پلن های آن نیست. این سرورها ارزان هستند چون ۱- بازار سرور مجازی رقابتی است. ۲- منابع و ویژگی های این سرورها برای فعالیت های سبک و متوسط طراحی شده اند.

images 1668509903 امکانات سرور مجازی ارزان چیست؟

سطح امکانات سرور مجازی ارزان در چه حد است؟

سخت افزار – وبسایت هایی که ترافیک پایین را هدف قرار داده اند و استراتژی خاصی برای بازاریابی و جذب مخاطبان بیشتر ندارند، از لحاظ سخت افزاری هم نیازهای سطح بالایی ندارند. البته با اینکه به روز نبودن و پایین بودن قدرت سخت افزاری سرورها می تواند دلیل پایین بودن قیمت آن باشد ولی توجه داشته باشید که تقسیم منابع به صورت ناعادلانه و بیشتر از ظرفیت سرور فیزیکی هم می تواند یکی از استراتژی های ارائه دهندگان سوء استفاده گر برای سود بیشتر باشد. برای اینکه از این لحاظ موقعیت و سرمایه خود را به خطر نیاندازید، تجهیزات و منابع سخت افزاری موردنیاز خود را مشخص کنید و در ادامه، یک شرکت معتبر را برای خرید سرور مجازی ارزان انتخاب کنید.

امنیت – ارائه خدمات امنیتی بیشتر توسط ارائه دهندگان با هزینه های اضافی همراه است. اگر با اطلاعات مهمی سرو کار ندارید و حفظ حریم خصوصی جزو دغدغه های شما نیست، می توانید با تهیه یک سرور مجازی ارزان به صورت مدیریت نشده، خود را از هزینه های اضافی خلاص کنید.

لوکیشن – کیفیت و ساختار دیتاسنترهایی که محل نگهداری سرورهای فیزیکی هستند، نقش مهمی در عملکرد سرورهای مجازی دارند. سرورهای مجازی ایرانی و خارجی هر کدام مزیت های مخصوص خودشان دارند که سطح این مزیت ها تعیین کننده ارزان یا گران بودن سرور مجازی است. پینگ پایین، به روز و جدید بودن تجهیزات سخت افزاری دیتاسنتر و میزان ترافیک دیتاسنتر و احتمال وقع بلایای طبیعی در لوکیشن سرور جزو پارامترهای مربوط به لوکیشن هستند که دستیابی به بهترین درجه از آنها نیاز به هزینه دارد.

عملکرد قابل پیش بینی – ارزان بودن یک سرور مجازی نباید باعث شود اختلال دائمی و آپتایم پایین آن را تحمل کنید. شاید وبسایت شما کوچک باشد و نیازی به ترافیک بالا نداشته باشید ولی اینکه هم خودتان و هم مخاطبانتان در زمان درست به سرویس یا صفحه موردنظر دسترسی داشته باشید از نیازهای اصلی شماست و به هیچ وجه نباید این معیار را فدای هزینه کنید.

خرید یک سرور مجازی ارزان اما باکیفیت!

کار کردن با یک سرور مجازی ارزان نباید باعث افزایش محدودیت های شما شود. شما می خواهید با سرور مجازی، فعالیت های کسب و کار خود را قوی تر و بهتر از قبل مدیریت کنید یا به خوبی از عهده مدیریت تسک های موردنظر خود بربیایید پس حواس خود را جمع کنید و با انتخاب یک شرکت معتبر، در کنار پرداخت هزینه مقرون به صرفه، سرور مجازی ایده آلی را برای خواسته ها و نیازهای کسب و کاری خود تهیه کنید.

رقابتی بودن بازار سرور مجازی باعث شده است که تنوع قیمت ها و پلن های سرور ها بسیار بالا باشد. این تنوع، انتخاب را برای خریداران سخت تر می کند ولی فراموش نکنید که یک شرکت ارائه دهنده معتبر باید به اندازه سخت افزار قدرتمند و قابل قبول برای کسب و کار شما در ارائه خدمات پشتیبانی و امنیتی هم فوق العاده عمل کند و از هر گونه افت عملکرد و اختلال جلوگیری کند.

آسام سرور به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های این حوزه در تلاش است که با ارائه بهترین سرورهای مجازی مقرون به صرفه در کنار شما عزیزان باشد تا کمی هم که شده نگرانی های خود را کنار بگذارید.

همین که از نیازهای خود مطمئن شدید و در مورد قدرت سخت افزاری، لوکیشن و میزان بودجه خود تصمیم گرفتید، با دیدن پلن های متنوع این شرکت می توانید انتخاب ایده آلی برای ادامه مسیر خود انجام دهید.

بهره مندی از سرورهای قدرتمند با تجهیزات سخت افزاری به روز و آپتایم بالای ۹۹ درصد، اصلی ترین خواسته خریداران سرور مجازی است که فقط تعداد معدودی از ارائه دهندگان قادر به ارائه چنین سرورهایی با قیمت مقرون به صرفه و خدمات پشتیبانی همیشگی هستند و شرکت آسام سرور با پلن های متنوعی که برای سرور مجازی ارزان در نظر گرفته است، کاری می کند که از همه تمام مزیت ها (به صورت یکجا) لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا