تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجلهطب اسلامی سنتیعمومی

طرز تهیه ماسک برای پاکسازی صورت+ویدئو

امتیاز یادت نره

طرز تهیه ماسک روش های عالی برای پاکسازی پوست طرز تهیه ماسک برای پاکسازی صورت پاکسازی حرفه ای پوست ماسک صورت خانگی + طرز تهیه طرز تهیه ماسک

طرز تهیه ماسک برای پاکسازی صورت+ویدئو

طرز تهیه ماسک برای پاکسازی صورت
دکتر لیلا_شیربیگی، متخصص طب ایرانی

۱آرد_باقالی، آرد_جو و آرد_گندم، همه دارای خاصیت روشن‌کنندگی رنگ پوست هستند؛ ۱ قاشق مرباخوری از هر کدام این آردها را که در دسترس داشتید، با ۱ قاشق مرباخوری کتیرای کاملا پودر شده، مخلوط کنید.

۲اگر پوست خشکی دارید، ۱ قاشق غذاخوری خامه و اگر پوستتان چرب است، ۱ قاشق غذاخوری ماست و آب نصف ۱ لیموی_تازه را به مخلوط اضافه کنید.

۳ مخلوط حاصل را روی پوست_سالم و بدون زخم صورت، به غیر از اطراف_چشم‌ها قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه، آن را با کاردک برداشته و صورت خود را با آب بشویید.

netpaak.ir telegram طرز تهیه ماسک برای پاکسازی صورت+ویدئو

۴ اگر پس از شستن ماسک از روی صورت، احساس خشکی می‌کنید، مقداری روغن_گل_سرخ روی پوست خود مالیده و چنانچه احساس می‌کنید پوستتان چرب است و می‌خواهید منافذ پوستی بسته شوند، به جای روغن گل سرخ، گلاب را روی پوست صورت خود اسپری کرده و بگذارید در معرض هوا خشک شود.

 افرادی که به گلاب حساسیت دارند، ممکن است پوستشان دچار خارش یا رنگ آن تیره شود که در صورت بروز هر کدام از این علائم، باید از مصرف گلاب به صورت موضعی روی پوست خودداری کنند.

 استفاده از انواع ماسک‌های پوستی، به صورت یک_روز_در_میان توصیه می‌شود.

تهیه ماسک ضد چروک در خانه و به روش های طبیعی

افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست صورت می شوند که این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند. برای درمان چروک صورت می توان از ماسک های صورت که به طور طبیعی در منزل تهیه می شوند استفاده کرد.

قبل از استفاده از ماسک، ابتدا پوست خود را کاملاً تمیز نمایید، همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید. در این بخش طرز تهیه ماسک صورت از مواد خیلی ساده ای که در دسترس قرار دارند را آموزش خواهیم داد.

ماسک های ضد چروک طبیعی

ماسک فندق و آلوئه ورا

ابتدا یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم. سپس یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و سپس هم می زنیم. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم می زنیم. این ترکیب آماده است. می توانید داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

ماسک موم عسل و روغن زیتون به همراه آلوئه ورا

برای تهیه این کرم ضد چروک خانگی ۳۰ گرم موم زنبور عسل، ۶۰ گرم روغن زیتون و ۳۰ گرم ژل گیاه آلوئه ورا مورد نیاز است. ابتدا موم زنبورعسل آماده beeswax  را روی حرارت ذوب می کنیم. هنگامی که ذوب شد، آن را داخل مخلوط کن می ریزیم و به آن روغن زیتوناضافه می کنیم. آن ها را خوب مخلوط می کنیم و برای یک دقیقه می گذاریم تا با مخلوط کن خوب مخلوط شود. سپس ژل گیاه آلوئه ورا (ماده لزج وسط گیاه) را به مواد اضافه می کنیم.

***

دوباره مخلوط کن را برای دو دقیقه روشن می کنیم. حدود سه تا پنج قطره روغن گل رز را به مواد اضافه کرده و دوباره با مخلوط کن آن ها را ترکیب می کنیم. این کرم آماده است. این مواد را داخل ظرفی ریخته و آن را داخل یخچال نگهداری کنید.
روغن گل رز را می توان به عنوان کرم دور  چشم استفاده کرد. این روغن  رطوبت از دست رفته را بازگردانده  و بسیار مناسب می باشد.

ماسک خیار و آواکادو برای شادابی پوست

دو عدد خیار، نصف پیمانه آواکادو، ۳ تا ۴ برگ نعنا تازه، نصف پیمانه روغن بادام و یک فنجان آب جوشیده سرد را مخلوط می کنیم. این ترکیب را کاملاً روی پوست صورت به خصوص قسمت های چروک شده مالیده و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر می کنیم. سپس آن را می شوییم. اگر حداقل ۳ تا ۴ روز این کار را انجام دهید، پوست شادابی خواهید داشت.

ماسک موز درمانی برای جلوگیری از چروک صورت

یک عدد موز را درون ظرفی ریخته و کاملاً آن را له کنید تا حالت کرمی شکل شود. یک قاشق غذاخوری آب نارگیل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. این مخلوط را داخل یخچال نگه دارید تا موزها تازه بمانند و از اکسید شدن آن ها جلوگیری شود. این کرم را هر شب برای مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار داده و سپس آن را بشویید تا پوستتان شاداب شود.

ماسک های ضد چروک  با سفیده تخم مرغ

۱) سفیده تخم مرغ را کاملاً زده و مانند ماسک های دیگر برای رفع چین و چروک صورت و زه کشی آن استفاده کنید. پوست میوه به را ۱۵ روز در الکل، خیس کرده و سپس این عصاره را همراه با آب بر روی صورت مالش داده تا چین و چروک های آن را از بین ببرد.

ابتدا دانه های رازیانه را آسیاب کرده و به صورت پودر نرمی درآورید. یک قاشق مرباخوری از آن را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱ ساعت در قوری خیس کنید. سپس به آرامی به مدت ۳ دقیقه حرارت دهید. در قوری را با پارچه کاملاً بپوشانید تا دم بکشد، آن را صاف کنید و با ۱ قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. برای تهیه ماسک صورت دم کرده فوق را با مقدار مساوی ماست مخلوط کرده و به صورت و دست ها بمالید. مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای اثر ماسک کافی است.

***

۲) جو را به مدت یک روز در آب ولرم خیس کرده آن را صاف کنید و این آب صاف شده را با سفیده تخم مرغ که کاملاً زده شده و کف نموده، مخلوط کرده و مقداری صمغ عربی به آن اضافه نمایید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه  بر روی صورت قرار داده و بعد صورت را با آب سرد شست و شو دهید. این ماسک به علت داشتن سفیده تخم مرغ و جود برای درمان چین و چروک پوست بسیار مفید است.

***

۳) روغن کرچک نیز در راه مبارزه با چین و چروک بسیار مؤثر است. مخلوط عسل و سفیده تخم مرغ و قرار دادن آن به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست و سپس شستن پوست با آب نیمه گرم نیز ماسک خوبی برای از بین بردن چین و چروک پوست است.

۴) سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و با گلاب مخلوط نمایید و بعد روغن بادام و زاج سفید را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. برای رفع چروک های پوستی می توان از کمپرس برگ های تازه آن، چند بار در روز استفاده کرد.

۵) ماسک تخم مرغ، عسل و ماست

۱ قاشق غذاخوری عسل:عسل موجب ایجاد و حفظ رطوبت پوست می گردد.
۱ عدد تخم مرغ:تخم مرغ مانع ایجاد چین و چروک پوست شده و آن را تغذیه می کند.
۱/۲ قاشق چایخوری روغن دانه گل گاو زبان:این روغن باعث صاف شدن چین و چروک پوست می شود.
۱ قاشق غذاخوری ماست ساده بدون هیچ گونه طعم و افزودنی خاص:ماست، پوست را پاک سازی، نرم و هیدراته می سازد.
۴ قطره روغن هویج:این روغن با پیری زودرس مقابله می کند.

ماسک هویج برای چین و چروک پوست

هویج چون سرشار از ویتامین “A” می باشد، باعث ترمیم و رشد سلول های پوستی می گردد و از این رو در از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مؤثر می باشد. برای تهیه این ماسک هویج را رنده کرده و در روی پوست قرار می دهید یا این که می توانید از آب هویج با کمک پنبه بر روی پوست، استفاده نمایید.

ماسک سبوس غلات

سبوس غلات را در مقدار اندکی شیر خیس نموده و پس از گذشت ۸ ساعت این مخلوط را روی حرارت برای مدت ۴۰  دقیقه قرار دهید و بعد به آن سرکه سیب را اضافه کرده و بگذارید تا سرد شود، حالا مقداری از این ماسک را به صورت زده و با دست ماساژ دهید، بعد از گذشت حدود ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. مقداری گلبرگ گل گندم را در مقداری آب جوش دم کنید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را صاف کرده و به صورت خود بمالید. این عمل به طور مؤثری از پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند.

مقداری سیب ریز شده را در مقداری شیر بپزید. پس از پختن، سیب ها را له کرده و به صورت ولرم بر روی پوست خود قرار دهید. این عمل برای مبارزه با چین و چروک بسیار مفید می باشد. مقدار آب پیاز سوسن را با هم وزن خود عسل و ۲ قاشق موم سفید آب شده، مخلوط نمایید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه  بر روی صورت خود قرار داده سپس با آب ولرم آن را بشویید.

منابع:نمناک/http://ravazadeh.com

ویدئو

______________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا