تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

علائم و درمان خارش پوست+ویدئو

امتیاز یادت نره

درمان خارش پوست و علل آن درمان خارش پوست بدن دلایل خارش پوست و درمان آن علت خارش بدن و روش های درمان آن درمان خارش پوست با ۹ روش خانگی و گیاهی خارش پوست از علت تا درمان   درمان خارش پوست درمان گیاهی خارش پوست دعا برای رفع خارش پوست درمان خارش بدن در طب سنتی پماد ضد خارش پوست خارش بدن در شب برای خارش بدن چه باید کرد درمان خارش پا خارش و قرمزی پوست صورت

علائم و درمان خارش پوست+ویدئو

درمان خارش پوست

خارش پوست بیشتر اوقات در اثر خشکی پوست رخ می‌دهد. خشکی پوست هم در اثر عوامل محیطی اتفاق می‌افتد. این عوامل محیطی عبارتند از: هوای گرم یا سرد با رطوبت پایین، استفاده طولانی مدت از وسایل تهویه هوا یا گرماده در خانه، شستشو یا حمام کردن زیاد.

سایر شرایطی که باعث خشکی پوست می‌شوند شامل:

مشکلات پوستی، بیماری‌های داخلی، آلرژی‌ها (حساسیت‌ها) و واکنش‌های دارویی است که ما در اینجا آنها را برای شما شرح می‌دهیم.

۱- مشکلات پوستی:

 اختلالات پوستی که باعث خارش می‌شوند عبارتند از اگزما (درماتیت)، پسوریازیس، جرب (گال)، شپش، آبله مرغان و کهیر. در این بیماری‌ها، خارش در قسمت‌های خاصی از بدن دیده می‌شود و می‌تواند همراه با سایر علائم پوستی مثل قرمزی، سوزش، برآمدگی و تاول پوستی باشد.

۲- بیماری‌های داخلی:

 این بیماری‌ها شامل بیماری‌های کبدی، بیماری سلیاک، نارسایی کلیه، کم خونی ناشی ازکمبود آهن، بیماری‌های تیروئید و سرطان‌ها (لوسمی و لنفوم) است. در این بیماری‌ها، خارش معمولاً در کل بدن دیده می‌شود نه در یک قسمت خاص از بدن.

netpaak.ir telegram علائم و درمان خارش پوست+ویدئو

۳- مشکلات عصبی: 

مشکلاتی که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند مثل ام اس، دیابت و زونا می‌توانند باعث ایجاد خارش شوند.

۴- آلرژی‌ها: 

پشم، مواد شیمیایی، صابون و سایر مواد محرک می‌توانند باعث خارش پوست شوند. گاهی اوقات مواد آرایشی باعث آلرژی و خارش می‌شوند. آلرژی‌های غذایی نیز می‌توانند باعث خارش پوست شوند.

۵- داروها: 

واکنش به مصرف برخی داروها مثل آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدقارچ و مسکن‌ها می‌تواند باعث ایجاد جوش و خارش پوست شود.

۶- بارداری: 

برخی از خانم‌ها در طی دوران بارداری دچار خارش پوست به خصوص در ناحیه شکم، ران پا، سینه و بازو می‌شوند. همچنین مشکلات پوستی خارش دار مثل درماتیت، در طی بارداری بدتر می‌شوند.

از کرم‌ها، لوسیون ها و صابون های معطر استفاده نکنید، زیرا مواد معطر باعث حساسیت پوستی می‌شوند و خشکی و خارش آن را بدتر می‌کنند

درمان طبیعی خارش پوست

۱- لگن یا وان حمام را با آب گرم پر کنید و ۴ قاشق مرباخوری روغن نعنا به آن اضافه کنید. حداقل برای ۲۰ دقیقه در این آب قرار بگیرید. این درمان خانگی برای بهبود خارش متوسط تا شدید پوست موثر است.

۲- ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۳ قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. این خمیر را روی قسمتی که می‌خارد، برای چند دقیقه بمالید. این مخلوط خارش را برطرف می‌کند. بعد از این که خارش کاملاً رفع شد، این خمیر را از روی پوستتان بشویید.

۳- ۲ لیوان جوی دو سر پرک شده را در یک وان یا لگن پر از آب گرم بریزید و با دستتان آن را مخلوط کنید. ۲۰ دقیقه در این آب قرار بگیرید تا خارش و خشکی پوست برطرف شود.

۴- ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۱۲۰ میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. لیف حمام را با این محلول خیس کنید و به آرامی قسمت خارش دار را با آن بشویید. این کار را ادامه دهید تا خارش برطرف شود. شما می‌توانید این محلول را برای استفاده‌های بعدی در یخچال نگه دارید.

۵- ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۹۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. به آرامی این خمیر را روی پوست خود بمالید. این خمیر، سوزش و خشکی پوست را برطرف می‌کند.

۶- از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، خصوصا بعد از استحمام، یک کرم مرطوب کننده به پوستتان بمالید تا خشک نشود. علت شایع خارش پوست، خشکی آن است.

****

۷- آب داغ خشکی پوست را بدتر می‌کند. پس در حمام از آب ولرم استفاده کنید. همچنین در وان پر از کف حمام نکنید، چون خشکی و خارش پوست را بدتر می‌کند.

۸- از کرم‌ها، لوسیون ها و صابون های معطر استفاده نکنید، زیرا مواد معطر باعث حساسیت پوستی می‌شوند و خشکی و خارش آن را بدتر می‌کنند.

۹- در داخل خانه خود دستگاه بخور روشن کنید تا رطوبت هوا را افزایش دهد.

۱۰- بعد از حمام، به آرامی با گذاشتن و برداشتن حوله روی پوست، آن خود را خشک کنید و حوله را روی پوست خود نکشید.

۱۱- لیموترش تازه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. کمی آب لیموترش تازه را روی پوست خارش دار خود بچکانید و کمی صبر کنید تا خشک شود. همچنین می‌توانید لیف خود را با آب لیموترش تازه خیس کنید و به آرامی روی پوست خود بمالید.

این کار خارش را خیلی کم می‌کند. همچنین می‌توانید قبل از استفاده، لیموترش را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را استفاده کنید. این کار تأثیر لیموترش را در کاهش خارش، افزایش می‌دهد.

* هشدارها

۱- اگر خارش پوست شما بعد از چند روز بهتر نشد و حتی بیشتر شد، حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

۲- سعی کنید تا حد امکان پوست خود را نخارانید، زیرا این کار باعث خراش پوست و در نتیجه عفونت آن می‌شود.

۳- لباس تنگ نپوشید، زیرا خارش پوست را بدتر می‌کند.

نکته های شنیدنی 

حدیثی درباره درمان خارش بدن که از غلظت خون حادث شده است

اگر خونتان غلیظ است و خارش بدن دارید و در اثر خارش مثل کھیر شدہ تدبیر ذیل را انجام دهید:
مکارم الأخلاق: از امام صادق علیه السلام روایت شده که مردی در
حضور ایشان از خارش (کهیر)، اظهار ناراحتی کرد. امام علیه السلام
فرمود: «سه بار در هر دو پا، در فاصله ی میان پی پا و استخوان قوزک، حجامت کن».
آن مرد، این کار را انجام داد و خارش بدن وی از میان
رفت.

منبع:تبیان و روازاده

ویدئو:

_______________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا