تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجلهتغذیه و اشپزیعمومی

عوارض زیاد خوردن بستنی در کودکان

امتیاز یادت نره

هرگز از این بستنی ها استفاده نکنید بستنی های صنعتی یا بستنی های سنتی  مضرات بستنی کارخانه ای فواید و مضرات بستنی بستنی بخوریم یا نه آشنایی با فواید و مضرات بستنی عوارض زیاد خوردن بستنی به کودکتان زیاد بستنی ندهید عوارض بستنی خوردن بر بدن در فصل تابستان بستنی چه مضراتی دارد

 

عوارض زیاد خوردن بستنی در کودکان

ذائقه کودکتان را به بستنی عادت ندهید

بستنی یکی از خوراکی های پر طرفدار در بین بچه ها است. بستنی، اسمش هم مثل خودش لذیذ، خوشمزه و هوس انگیز است.بستنی از دسته خوراکی های خوش مزه است که همه ی بزرگسالان و کودکان نسبت به آن علاقه دارند .کسی پیدا نمی شود که ازبستنی به راحتی بگذرد و تمایلی به خوردن آن نشان ندهد.

میل و علاقه به بستنی در بعضی به حدی است که حاضرند تمام طول روز به جای انواع غذا فقط و فقط بستنی بخورند. وانیلی، شکلاتی، توت فرنگی و عصرانه هم بستنی نسکافه که به راستی لذت بخش است.

ظاهرا امسال تابستان گرمی داریم. همین مسئله موجب شده تا بستنی در انواع و اقسام مختلف آن در سبد غذایی روزانه بسیاری از خانواده ها جای بگیرد و بزرگ و کوچک از آن برای رفع عطش و کاهش حرارت درونی شان در روزهای گرم کمک بگیرند. به این ترتیب مادران بستنی را جزء برنامه غذایی کودکان در نظر می گیرند و اغلب این سؤال برای شان پیش می آید که آیا مصرف بستنی برای کودک شان مفید است یا خیر و از چه سنی اصلا باید به کودک شان بستنی بدهند؟

netpaak.ir telegram عوارض زیاد خوردن بستنی در کودکان

همه ی بچه ها علاقه مند به خوردن بستنی و یخمکهای رنگی هستند که بهتر است در این مورد خانواده ها بیشتر دقت کنند. بستنی خوردن زیاد می تواند سلامتی اطفال را در معرض خطر قرار دهد و موجب بروز اضافه وزن در بدن آن ها شوند اطفالی که بستنی زیاد می خورند در آینده دچار امراض قندی خواهند شد پس بهتر است والدین بیشتر مراقب تغذیه آن ها باشند.

خطر ابتلا به دیابت با مصرف زیاد بستنی

عوارض زیاد خوردن بستنی در کودکان
یک متخصص تغذیه با توجه به مضرات بستنی برای سلامت کودکان، از والدین خواست تا ذائقه کودکانشان را به بستنی عادت ندهند.

این متخصص با بیان اینکه بستنی به دلیل محتوای قند و نشاسته ای که دارد برای سلامت انسان مضر است افزود:خوردن زیاد بستنی می تواند در کودکان علاوه بر چاقی، زمینه ساز بیماری دیابت شود.

وی گفت:در همین راستا با توجه به علاقه شدید کودکان به خوردن بستنی توصیه می شود والدین ذائقه آنها را به بستنی عادت ندهند، زیرا احتمال ابتلا به دیابت در این کودکان افزایش می یابد.

وی گفت:کودکان می توانند یک بار در هفته بستنی بخورند و مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی شود.برخی برای وزن گیری کودکان از بستنی استفاده می کنند برای این کار والدین می توانند روزانه چند قاشق بستنی را بعد از غذا به کودک بدهند.

وی با بیان اینکه بستنی باید در میان وعده ها صرف شود، گفت:با توجه به اینکه سردی بیش از حد برای دستگاه گوارش مناسب نیست توصیه می شود که بستنی را بعد از خارج کردن از فریزر مدتی در هوای بیرون نگه دارند تا از سردی آن قدری کاسته شود و وقتی بستنی قدری آب شد، آن را میل کنند.

برگرفته از باشگاه خبرنگاران


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا