تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

فراموشی در دوران بارداری

امتیاز یادت نره

در مورد فراموشی در بارداری  مشکل فراموشی در مادران باردار واقعیت دارد

فراموشی در دوران بارداری

فراموشی در دوران بارداری

فراموشی در دوران بارداری

بسیاری از زنان باردار کاهش توانایی های شناختی خود را در دوران بارداری گزارش می دهند، مانند مشکل تمرکز و یادآوری چیزها، سردرگمی، خواندن مشکلات و فراموشی.
بسیاری از زنان باردار کاهش توانایی های شناختی خود را در دوران بارداری گزارش می دهند، برخی مطالعات چنین پدیده ای را مورد بررسی قرار داده اند. تحقیقات جدید تلاش می کنند تا مشکل را حل کنند. تعداد زیادی از زنان باردار چنین مشکلات شناختی را به عنوان مشکل تمرکز و یادآوری چیزها، سردرگمی، خواندن مشکلات و فراموشی گزارش می کنند.

به طور خلاصه، این علائم به عنوان پدیده “مغز کودک” و یا “مونومزیا” شناخته می شود. بر اساس یک مطالعه قدیمی و بسیار نقل شده، بین ۵۰ تا ۸۰ درصد از زنان می گویند که آنها آن را تجربه کرده اند.
مشکل مغز کودک می تواند با زندگی روزانه تداخل داشته باشد بسیاری از زنان گزارش کرده اند که آنها در محل کار کارایی، صحت و استقلال کمتری داشته اند، زمانبندی خود را فراموش کرده اند یا نمی توانند به دلیل این اختلالات شناختی به طور کامل کار خود را انجام دهند.

با وجود این گزارش ها، برخی مطالعات استدلال می کنند که پدیده مغز کودک چیزی جز اسطوره نیست. با وجود اینکه تعداد زیادی از مادران باردار مشکلات حافظه را گزارش داده اند، این احتمال بیشتر به علت خستگی عمومی ناشی از تغییرات واقعی در عملکرد مغز رخ می دهد.

netpaak.ir telegram فراموشی در دوران بارداری

مطالعات دیگر ادامه می دهد که بارداری، مغز را تا ۲ سال تغییر می دهد که این تغییر با کاهش میزان قابل توجهی از ماده خاکستری مغز در اسکنر مشاهده شده است.
بنابراین، برای حل و فصل اختلاف، محققان دانشگاه Deakin در ویکتوریا استرالیا یک تحلیل کلی بر روی ۲۰ مطالعه انجام دادند که ارتباط بین حاملگی و شناخت را گزارش کرده بودند.

بررسی مطالعات “مغز کودک”

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط دیوید و همکارانش شامل ۷۰۹ زن باردار و ۵۲۱ زن غیر باردار بود. این مطالعات، عملکرد کلی شناختی را مورد بررسی قرار دادند که “به عنوان یک بررسی فراگیر شامل فرآیندهای حافظه، توجه، عملکرد اجرایی، سرعت پردازش و توانایی های کلامی و حرکتی تعریف شده است.”
آنها همچنین حافظه، توجه و عملکرد اجرایی را تحلیل می کنند که به توانایی برنامه ریزی، قابلیت انتقال با انعطاف پذیری از یک ایده به ایده دیگر، حل مسئله و قدرت انتزاع می پردازد.
دیوید و تیم او متوجه شدند که “عملکرد شناختی، حافظه و عملکرد اجرایی در زنان باردار بطور معنی داری بخصوص در سه ماهه سوم، فقیرتر از زنان غیر باردار تحت کنترل در آزمایش بود.”

نویسندگان می گویند:

“تفاوت ها در سه ماهه اول رشد ایجاد شده، که با یافته های اخیر کاهش حجم طولانی مدت مغز در دوران بارداری سازگار است.”
آنها توضیح می دهند که به طور کلی کاهش عملکرد شناختی و حافظه بین دوره های اول و دوم، نه بین سه ماهه دوم و سوم، یافت شد.

عملکرد شناختی هنوز طبیعی است

دیوید و تیم او خواستار بررسی بیشتر در مورد این که چگونه این تغییرات شناختی بر زندگی روزمره زنان باردار تأثیر می گذارد، هستند و آنها نسبت به تفسیر شتاب زده از نتایج محتاط عمل می کنند.
این یافته ها باید با احتیاط تفسیر شوند، به ویژه به این دلیل که میزان کاهش از لحاظ آماری معنی دار بود، اما عملکرد در محدوده طبیعی عملکرد و حافظه شناختی عمومی قرار داشت

دکتر ملیسا هایدن، همچنین در مورد این یافته ها می گوید: “این کاهش های کوچک در عملکرد مربوط به دوران بارداری توسط خود زنان باردار و شاید توسط کسانی که نزدیک به آنها هستند قابل مشاهده است و عمدتا به عنوان از دست دادن حافظه جزئی (به عنوان مثال، فراموش کردن یا نرسیدن به ملاقات های پزشکی) شناخته می شود.
با این حال، او توضیح می دهد،
” احتمال رخ دادن اثرات مهم (به عنوان مثال، کاهش عملکرد شغلی یا ناتوانی در انجام کارهای پیچیده) کمتر است.” فراموشی در دوران بارداری

منبع: نی نی بان

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby فراموشی در دوران بارداری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا