📚 مجله نت پاکبانوان مجلهبهداشت بانوانپزشکی و سلامت مجلهتبلیغات

فیشیال پوست در خانه

امتیاز یادت نره

فیشیال صورت چیست؟

برای داشتن پوستی سالم و شاداب، پاکسازی به ‌موقع و صحیح آن لازم است. پوست همواره نیازمند رسیدگی و مراقبت‌ های ویژه از سوی شما می‌ باشد. اگر فرصت کافی برای مراجعه به سالن‌های زیبایی را ندارید، می‌توانید پاکسازی و فیشیال پوست خود را در خانه انجام دهید. فیشیال صورت علاوه‌ بر بازسازی و تحریک سلول‌ ها، باعث آبرسانی و تغذیه آن‌ ها نیز می‌ شود. در نتیجه شما پوستی شاداب ‌تر و جوان ‌تر خواهید داشت. پاکسازی و فیشیال پوست صورت باعث کاهش استرس شده و درخشندگی پوست را برای شما رقم می‌ زند.

images 1668368178 فیشیال پوست در خانه

فیشیال روشی مدرن برای درمان پوست صورت بوده که منافذ پوست را پاکسازی کرده و سلول‌ های مرده پوست را از بین می‌ برد. در نهایت علاوه‌ بر جوان‌ سازی و تغذیه پوست صورت، ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر به شما می‌ بخشد. داشتن پوستی سالم و باطراوت باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت خاطر شما می‌ شود. فیشیال صورت منافذ باز صورت را کاهش می‌ دهد و از ایجاد جوش‌ های صورت جلوگیری می‌ کند. همچنین با افزایش جریان خون درصورت مانع پیری زودرس می‌ شود.

https://mayaskincare.ir

مراحل انجام فیشیال صورت

فیشیال پوست صورت دارای مراحل مختلفی است. پیش‌ از انجام مراحل فیشیال صورت ابتدا باید محصولات و فضا مناسب برای انجام فیشیال را آماده‌ سازی کنید. به یاد داشته باشید که مراحل فیشیال صورت باید به‌ ترتیب زیر انجام شوند:

  1. پاکسازی پوست صورت
  2. بخور پوست
  3. لایه‌ برداری پوست
  4. ماساژ صورت
  5. استفاده از ماسک های صورت
  6. آبرسانی و مرطوب کردن پوست

مرحله اول: پاکسازی پوست صورت

پیش‌ از انجام هر کاری ابتدا باید از تمیز بودن پوست از هرگونه مواد آرایشی اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت فیشیال برای پوست شما موثر نخواهد بود. شما می‌ توانید از پاک‌ کننده‌ های طبیعی برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید. برای اینکه پوست خود را به‌ طور کامل پاک‌سازی کنید، یک پد یا دستمالی لطیف را به روغن پاک کننده یا شیر پاک‌ کن آغشته کرده و سپس تمام آثار آرایش و آلودگی را از روی پوست صورت خود پاک کنید. سپس با استفاده از یک ماده شوینده‌، صورت خود را بشویید. پاک‌ کننده‌ صورت را به‌ آرامی و با نوک انگشتان روی صورت خود ماساژ داده و سپس صورت خود را بشویید. استفاده از براش های شست‌ و شوی صورت در این مرحله بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مرحله دوم: بخور پوست

مرحله دوم شامل بخور پوست صورت است. بخور پوست منافذ صورت را باز کرده و با نرم کردن لایه‌ های پوست، صورت شما  را برای لایه‌ برداری آماده می‌ کند. توجه داشته باشید که نباید در انجام بخور زیاده‌ روی کنید. زیاده روی در انجام بخور باعث سوختگی پوست شما می‌ شود. برای انجام بخور به ۲ تا ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. فاصله صورت از منبع تامین بخار نباید بسیار کم باشد. در غیر این‌ صورت احتمال سوختگی پوست شما وجود دارد.

در صورتی‌ که در خانه دستگاه بخور ندارید، می‌ توانید آب جوش را در یک‌ کاسه بزرگ بریزید و صورت خود را مقابل کاسه بگیرید. همچنین می‌ توانید از عصاره های مختلف برای بخور استفاده کنید. در صورت داشتن پوستی حساس، می‌توانید یک حوله را با آب ولرم خیس کرده و برای دقایقی روی صورت خود بگذارید. پس‌ از انجام بخور، صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

images 1668368218 فیشیال پوست در خانه

مرحله سوم: لایه برداری پوست صورت

برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست، استفاده از لایه‌ بردارهای فیزیکی و شیمیایی توصیه می شود. پس‌ از انجام بخور می‌ توانید صورت خود را لایه‌ برداری کنید. لایه‌ بردارهای فیزیکی و شیمیایی بافتی ریز دارند. البته مصرف بیش‌ ازحد آن‌ ها باعث آسیب به پوست صورت می شود و تاثیر منفی روی بافت آن دارد.

یکی از روش‌ های لایه‌ برداری فیزیکی، استفاده از اسکراب های پوست است که باعث روشن‌ تر شدن پوست و لایه‌ برداری سلول‌ های مرده می‌ شود. شما پس‌ از انجام اسکراب صورت، پوستی سالم‌ تر و شاداب‌ تر خواهید داشت. استفاده از اسکراب های موجود در بازار برای انجام لایه برداری توصیه می‌ شود. همچنین استفاده از مواد طبیعی برای تهیه اسکراب نیز مفید است. به یاد داشته باشید که اسکراب باید دارای دانه‌ های لایه بردار ملایم باشد. اگر دانه‌ های لایه بردار خشن باشد، باعث ایجاد پارگی‌ های ریز روی پوست می‌ شود.

مرحله چهارم: ماساژ پوست

ماساژ پوست صورت را التیام بخشیده و باعث تحریک عضلات، بهبود گردش خون و افزایش استحکام پوست می‌ شود. پوست صورت پس‌ از انجام ماساژ آمادگی بیشتری برای جذب مواد مغذی و آبرسان دارد. با انجام ماساژ پف صورت به حداقل می‌ رسد. برای انجام ماساژ صورت می‌ توانید از روغن‌ های طبیعی یا مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از غلتک‌ های ماساژ صورت، نتیجه بهتری را به شما می‌ دهند. ماساژ صورت باعث ایجاد لطافت پوست می شود.

مرحله پنجم: استفاده از ماسک‌ های صورت

پس‌ از انجام مراحل پاکسازی، لایه‌ برداری و ماساژ، صورت شما برای جذب مواد مغذی و درمان مشکلات پوستی آمادگی لازم را دارد. در این محل می‌ توانید از انواع ماسک‌ های دست‌ ساز، پودری، کرمی و پیل آف که در بازار موجود هستند، استفاده کنید. شما باید ماسک مورد نظر خود را با توجه به نوع مشکل پوستی و نوع پوست خود تهیه کنید. همچنین می‌ توانید ماسک مورد نظر خود را در منزل با استفاده از مواد طبیعی بسازید. ماسک های صورت حاوی مواد مفیدی از جمله انواع ویتامین ها، نیاسین امید و سرامیک‌ ها هستند که می‌توانند با لکه‌ های پوستی، چین‌ و چروک و آکنه مقابله کنند.

مرحله ششم: آبرسانی و مرطوب کردن پوست

پس‌ از انجام لایه‌ برداری و تغذیه پوست، زمان آبرسانی صورت فرا می رسد. استفاده از مرطوب کننده باعث آبرسانی پوست می ‌شود تا پوست در معرض آسیب قرار نگیرد. در این مرحله شما می‌ توانید با استفاده از سرم‌ های درمانی یا کرم‌ های مرطوب کننده، پوست خود را به‌ خوبی آبرسانی کنید.

images 1668368233 فیشیال پوست در خانه

سخن پایانی

فیشیال صورت فواید زیادی برای پوست دارد. انجام مراحل فیشیال به ترتیب ذکر شده اهمیت داشته و به هرچه موثر بودن آن کمک می کند. انجام فیشیال صورت در خانه باعث کاهش هزینه ها می‌شود. بنابراین شما می توانید با انجام فیشیال پوست در خانه، تغییر قابل توجهی را در پوست صورت خود تجربه کنید.

منبع: وب سایت مایا مقاله فیشیال پوست 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا