تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجله

قرص فیناستراید + موارد مصرف +عوارض

امتیاز یادت نره

داروی فیناستراید برای ریزش مو،عوارض؛ مزایا، قرص فیناستراید و عوارض جدی ان فیناستراید | Finasteride | قرص فیناستراید موارد مصرف و قیمت قرص فیناستراید قیمت قرص فیناستراید قرص فیناستراید برای زنان عوارض قرص فیناستراید ۵ در زنان بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید
تاثیر قرص فیناستراید بر کبد

قرص فیناستراید + موارد مصرف +عوارض

 

فیناستراید برای کوچک کردن پروستات بزرگ (بزرگ شدن پروستات خوش خیم یا BPH) در مردان بالغ استفاده می شود. این دارو ممکن است به تنهایی یا به صورت ترکیبی با داروهای دیگر جهت کاهش علائم BPH و همچنین کاهش نیاز به جراحی استفاده شود.

موارد مصرف فیناستراید

فیناستراید میتواند علائم BPH را بهبود بخشد و فوایدی از جمله کاهش ضرورت برای ادرار کردن، جریان ادرار بهتر با فشار کمتر، احساس کمتر از اینکه مثانه به طور کامل تخلیه نشده است و کاهش ادرار شبانه دارد. این دارو با کاهش مقدار هورمون طبیعی بدن (DHT) که سبب رشد پروستات می شود، کار می کند. فیناستراید برای جلوگیری از سرطان پروستاتتأیید نشده است. این دارو میتواند اندکی خطر ابتلا به نوعی از سرطان پروستات بسیار جدی را افزایش دهد. در مورد مزایا و خطرات آن با پزشک خود صحبت کنید.

زنان و کودکان نباید از این دارو استفاده کنند.

netpaak.ir telegram قرص فیناستراید + موارد مصرف +عوارض
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

نحوه مصرف فیناسترید

قبل از شروع فیناستراید و هر زمان شروع مجدد آن، بروشور اطلاعات بیمار را که توسط داروساز ارائه شده است، بخوانید. اگر در مورد این اطلاعات سوالی دارید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

این دارو را به صورت خوراکی، یا همراه با غذا یا بدون غذا، معمولا یک بار در روز یا به طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اگر قرص خرد شود یا شکسته شود، نباید در دسترس زن باردار یا زنی که ممکن است باردار باشد، قرار گیرد (همچنین به بخش احتیاط مراجعه کنید). به منظور بیشترین بهره وری از این دارو، به طور منظم از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر روز در همان زمان آن را مصرف کنید. مصرف دارو را بدون مشورت با پزشک خود متوقف نکنید.

ممکن است ۶ تا ۱۲ ماه طول بکشد تا متوجه فواید این دارو شوید.

در صورت بدتر شدن و یا ادامه وضعیت تان، پزشک خود را مطلع سازید.

عوارض جانبی

با مصرف این دارو کاهش میل جنسی ممکن است رخ دهد. در برخی از مردان، این دارو می تواند میزان اسپرم آزاد شده در طول رابطه جنسی را کاهش دهد. این مسئله بی ضرر است، اما حتی پس از متوقف کردن درمان، در برخی از مردان همچنان این مشکل ادامه دارد. فیناستراید ممکن است رشد مو را نیز افزایش دهد. اگر هر یک از این عوارض همچنان ادامه داشته باشد یا بدتر شود، به سرعت به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که فواید آن را بیشتر از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افراد با مصرف این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

اگر هر کدام از این عوارض بعید اما جدی بروز کردند، به پزشک خود اطلاع دهید: توده در سینه، ترشح از نوک پستان، بزرگ شدن/ حساسیت به درد / درد پستان، درد در بیضه، عدم توانایی ادرار کردن.

واکنش آلرژیک بسیار حساس به این دارو بعید است، اما اگر این واکنش رخ داد، به پزشک متخصص مراجعه کنید. علائم واکنش آلرژیک جدی عبارتند از: بثورات پوستی، خارش / تورم (به ویژه صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید و مشکل در تنفس.

در این مقاله از راستینه ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قرص فیناستراید + موارد مصرف +عوارض

هشدارها

قبل از مصرف فیناستراید، اگر به این دارو حساسیت دارید، یا آلرژی دیگری دارید، به پزشک یا داروساز خود بگویید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می توانند واکنش های آلرژیک و مشکلات دیگر ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به خصوص سوابقی همچون: بیماری کبد، سرطان پروستات، عفونت، مشکلات ادراری.
فیناستراید نباید در کودکان استفاده شود.

این دارو می تواند از طریق پوست جذب شود. اگر پوشش پلاستیکی قرص شکسته شود یا قرص خرد شود، نباید در دسترس زن باردار یا زنی که ممکن است باردار باشد، قرار گیرد. قرار گیری جنین مذکر در حال رشد در معرض فیناستراید می تواند منجر به ناهنجاری های تناسلی شود.

فیناستراید نباید در زنان استفاده شود، مخصوصا در دوران بارداری یا شیردهی. این دارو ممکن است به جنین یا کودک شیرخوار آسیب وارد کند. در صورتی که هر گونه سوال در مورد این دارو دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی

متخصصان مراقبت های بهداشتی (مثلا پزشک یا داروساز) ممکن است از هرگونه تداخل احتمالی دارو مطلع باشند و ممکن است شما را برای این تداخلات نظارت کنند. قبل از اینکه ابتدا توسط آنها بررسی نشوید، دوز هر دارویی را شروع نکنید، آن را متوقف یا تغییر ندهید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز خود را از تمام داروهای تجویزی و غیر تجویزی / گیاهی که ممکن است از آن استفاده کنید مطلع سازید. این دارو می تواند نتایج آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص سرطان پروستات (آنتی ژن خاص-پروستاتیک یا سطح PSA) را تحت تاثیر قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که پرسنل آزمایشگاهی و پزشکان شما می دانند که شما از این دارو استفاده می کنید.

این مقاله از راستینه شامل تمام تداخلات احتمالی امکان پذیر نیست. بنابراین، قبل از استفاده از این محصول، پزشک یا داروساز خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید آگاه سازید.

فهرستی از تمام داروهای خود تهیه کنید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

مصرف دوز بالا یا اوردوز 

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران می توان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها می توانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نکته های مهم

فیناستراید را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خودمشورت کنید.

منبع:سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

قرص هیوسین + عوارض +موارد مصرف

قرص فلوکونازول + موارد مصرف +عوارض

_____________________________________________________


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا