تبلیغاتعمومیگردشگری📚 مجله نت پاک

قوانین حمل حیوان خانگی در پرواز

امتیاز یادت نره

images 1667038410 قوانین حمل حیوان خانگی در پرواز

اگر قصد دارید  با استفاده از بلیط هواپیما چارتر به شهر یا کشور دیگری سفر کنید و نگران حیوان خانگی خود هستید، می‌توانید با شرایطی آن را همراه خود ببرید. اما بهتر است قبل از هر چیز با این شرایط آشنا شوید. به همین دلیل در ادامه قصد  دارم قوانین حمل بار خانگی در پرواز را بررسی کنم.

روش‌های حمل حیوانات خانگی در هواپیما

برای همراه بردن حیوان خانگی خود نمی‌توانید آن را کنار خود روی صندلی قرار دهید. حقیقت این است که جابجایی حیوانات خانگی در پروازها فقط در فضایی مخصوص امکان‌پذیر است تا برای سایر مسافران مزاحمتی ایجاد نکند. برای این کار چند روش مختلف وجود دارد. این موارد شامل:

استفاده از پایانه‌های مسافربری

قبل از هر چیز بهتر است بدانید برای همراه بدن حیوان خانگی در پرواز باید بلیط جداگانه‌ای برای آن بخرید. البته قرار نیست حیوان را در کنار خود بنشانید؛ بلکه کابین جداگانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. درعین‌حال ایرلاین‌های برخی کشورها مانند ایرلاین لوفتانزا و هواپیمایی ترکیه، اجازه آوردن حیوان خانگی به داخل کابین مسافران را می‌دهند. اما سایر ایرلاین‌ها در هیچ کشوری چنین اجازه‌ای به مسافران نمی‌دهند و رفاه حال همه مسافران را در نظر می‌گیرند.

برای حمل حیوان در هواپیما باید در هنگام ورود به فرودگاه آن را به قسمت بار تحویل دهید تا در کابینی مخصوص در هواپیما سوار شوند.

استفاده از پایانه‌های باربری کارگو و فریت

روش دیگر برای حمل حیوانات خانگی استفاده از سرویس کارگو یا فریت است. البته این در صورتی است که وزن قفس حیوان بیشتر از ۵ کیلوگرم باشد. برای این کار باید حیوان را به پایانه باربری بدهید تا در فرودگاه مقصد و در بارنامه معرفی‌شده، حیوان را در محل ترخیص تحویل بگیرید.

images 1667038401 قوانین حمل حیوان خانگی در پرواز

البته به یاد داشته باشید که در روش کارگو می‌توانید حیوان خانگی را با خودتان  و فقط در قفسی در قسمت بار هواپیما همراه ببرید. در این روش باید هنگام خرید بلیط هواپیما کد AVIH یا “سرویس حمل موجود زنده” را از دفتر آژانس هواپیمایی دریافت کنید. همچنین نگران فضای نگهداری از حیوانات نباشید؛ زیرا شرایط دمایی آن به‌خوبی رعایت شده تا سلامت حیوان رعایت شود.

در روش فریت می‌توانید به شکل مقرون‌به‌صرفه تری حیوان خانگی را همراه ببرید. در این روش ایمنی حیوان به‌خوبی در نظر گرفته می‌شود و هزینه کمتری دارد. همچنین برخی از کشورها مانند دبی، انگلیس و عمان هم فقط روش فریت را برای حمل حیوانات قبول می‌کنند.

مدارک لازم برای همراه بردن حیوان خانگی در پرواز

همان‌طور که برای تهیه بلیط هواپیما ارزان (https://www.alibaba.ir/cheap-ticket )به وارد کردن اطلاعات مختلف شناسایی دارید، برای همراه بردن حیوان هم باید اطلاعاتی ارائه دهید. برای این کار باید مدارک سلامتی حیوان خانگی همراه با جزئیات کامل را قبل از پرواز همراه داشته باشید. این مدارک شامل شناسنامه یا گذرنامه حیوان، اصل برگه پرداخت کرایه حمل، مدارک واکسیناسیون معتبر و تکمیل فرم مخصوص درخواست انجام امور موجود زنده است.

اما درصورتی‌که می‌خواهید به سفرهای خارجی بروید باید مدارک کامل‌تری ارائه دهید. این موارد شامل گواهی تیتر هاری، مدرک انگل تراپی از دامپزشک، کارت میکروچیپ و اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی با تایید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه است.

شرایط قفس نگهداری حیوان خانگی

شما برای همراه بردن حیوانات خانگی مانند سگ، گربه یا پرندگان باید آن‌ها را در قفس مناسبی قرار دهید. این قفس‌ها باید چند فاکتور مختلف به‌صورت زیر است:

قفس باید ابعاد مناسبی داشته باشد و برای ایستادن حیوان هم به‌اندازه کافی بزرگ  و جادار باشد. علاوه بر آن قفس باید به حد كافي محكم و دارای منافذ تهويه باشد و درب آن دارای قفل مناسب باشد. همچنین در نظر داشته باشید که بستن قلاده برای حیوانات در قفس ممنوع است.

images 1667038432 قوانین حمل حیوان خانگی در پرواز

نکات مهم برای همراه بردن حیوان خانگی در پرواز

بعدازاینکه برای خودتان بلیط سیستمی یا بلیط هواپیما چارتر تهیه کردید، باید برای همراه بردن حیوان خانگی به چند نکته مهم دقت کنید. اولین نکته اینکه تا می‌توانید سفر خود را در روزهایی از سال قرار دهید که هوا ملایم و مطبوع است تا حیوانات در طول سفر اذیت نشوند.

علاوه بر آن اگر حیوان خانگی شما اسباب‌بازی خاصی دارد، آن را همراه بیاورید و در قفسش قرار دهید. در کنار این موضوع حتما قبل از پرواز با تمام قوانین حمل حیوان با آن ایرلاین آشنا شوید تا در فرودگاه با مشکلی روبرو نشوید. به‌طور مثال هواپیمایی ماهان اجازه ورود هر حیوانی را نمی‌دهد و اگر حیوان شما دارای بیماری، قیمت گران، بوی بد و یا پرخاشگری باشد، ورود آن به هواپیمایی ماهان ممنوع است.

نکته مهم دیگر اینکه تا چند ساعت قبل پرواز غذای سبکی به حیوان خانگی خود بدهید تا اذیت نشود. همچنین درصورتی‌که سفر هوایی بیشتر از دو ساعت طول می‌کشد، آب و غذای کافی در قفس قرار دهید.  همچنین به یاد داشته باشید که هر مسافر فقط می‌تواند حداکثر دو قلاده سگ یا گربه همراه بیاورد  و یا اینکه ۱۰ پرنده تزئینی را در سفر هوایی بیاورد.

حیوانات مجاز در حمل با هواپیما

شرایط نگهداری حیوانات خانگی در هواپیما خاص است و مناسب تمام حیوانات نیست. به همین دلیل ایرلاین‌ها فقط اجازه همراه آوردن چند حیوان را به مسافران می‌دهند. این موارد شامل سگ، گربه، سنجاب، پرندگان، اسب، شتر، گوسفند، گاو، ماهی آکواریومی و موادی ازاین‌دست به‌صورت کارگو است.

همچنین می‌توانید با روش کارگو حیوانات وحشی مانند شیر، خرس، پلنگ، فیل یا … را همراه بیاورید. علاوه بر آن حیوانات سیرک‌های بین‌المللی، دوزیستان با خواص درمانی مانند زالوها و سگ‌های آموزش‌دیده پلیس یا سگ‌های زنده یاب هم می‌توان به‌صورت کارگو با هواپیما منتقل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا