📚 مجله نت پاکتبلیغاتخودرو

ماشین های برقی چطور می توانند باعث ایجاد هوای خوب در یک منطقه شوند ؟

امتیاز یادت نره

چکیده : در این مقاله در ابتدا ماشین های برقی و تاثیر آن بر روی محیط زیست را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به سراغ ماشین هایی با هوش مصنوعی رفته و در آخر در مورد هزینه جریمه رانندگی در چندین کشور را با هم بررسی می کنیم .

شاید برای شما این یک سوال باشد که چطور یک ماشین برقی می تواند بر روی هوای یک منطقه تاثیر داشته باشید ؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی ماشین برقی معروف تسلا بپردازیم پس اگر به محیط زیست و کمی هم به تکنولوژی و علم مکانیک روز علاقه مند هستید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد .

البته در ابتدا بهتر است بگوییم در صورتی که شما می خواهید این ماشین را خریداری کنید اما هنوز گواهینامه ندارید و نمی دانید دردسر های سوالات آیین نامه رانندگی ماشین چیست به سایت گواهیران سری بزنید . خب بیایید با هم به بررسی این ماشین برقی بپردازیم …

images 1661168975 ماشین های برقی چطور می توانند باعث ایجاد هوای خوب در یک منطقه شوند ؟

ماشین برقی تسلا چطور می تواند به محیط زیست کمک کند ؟

البته شاید بگویید ماشین های برقی زیادی وجود دارد اما در این جا ما صرفا خودروی تسلا را برای شما بررسی می کنیم و همینطور شاید بگویید خب مشخص است وقتی سوخت فسیلی استفاده نمی شود باید هم هوا خوب باشد اما این کل ماجرا نیست .

این خودرو به صورتی است که می تواند بدون استفاده از هیچ سوخت فسیلی به راحتی تا ۴۰۰ کیلومتر را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند البته بیشتر هم می شود و اینکه شما با چه سرعتی چه شیبی از راه را می خواهید طی کنید هم مورد بسیار مهمیست .

جالب است بدانید هزینه شارژ کردن ۵ بار تسلا برابری می کند با ۱ بار پرکردن باک بنزین بی ام دبلیو . پس شما با یک بار شارژ با هزینه بسیار کم می توانید امکانات خوبی داشته باشید حال اینکه هزینه کمتری هم باید بپردازید .

بایید با هم به بررسی دقیق تر خودروی تسلا بپردازیم … .

بررسی دقیق تر خودروی برقی که با هوش مصنوعی کار می کند !

در این بخش که از سایت مکانیک و سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران استفاده کرده ایم می خواهیم به بررسی این خودرو بپردازیم پس با ما در ادامه همراه باشید …

اصلا هوش مصنوعی چیست ؟ بایید با هم به بررسی این مورد در ابتدا بپردازیم : ربات های آشپز : برنامه نویسان آمریکایی طوری این ربات را برنامه نویسی کرده اند که می تواند مواد اولیه غذا را تشخیص داده و با هم ترکیب کنند و حتی می دانند باید غذا بر روی چه درجه ای و در چه مدتی پخته شود .

یعنی چه ؟ برنامه نویس آمده و یک هوش برنامه نویسی شده را وارد مدار های تصمیم گیری و تشخیص ربات کرده است . پس می تواند تصمیم بگیرد بر فرض رشته های اسپاگتی را از رشته های آش تشخیض دهد ( این یک مثال برای درک بهتر است ) .

اما در اصل هوش مصنوعی هوشیست که برنامه نویس با نوشتن کد های مختلف در شرایط مختلف آن را ایجاد کرده و سنسور های بسیار پیچیده ای را به این سنسور متصل کرده است .

علم برنامه نویسی به قدری پیچیده است که می توان جهانی را بر اساس این قواعد خلق کرد … .

سوال بعدی این است که چه کمپانی در ابتدا از هوش مصنوعی در خودرو استفاده کرد ؟ اولین کمپانی که از این علم در خودرو هایش استفاده کرد , مرسدس بنز بود . در ابتدا کمپانی بنز بود که از هوش مصنوعی در ماشین هایش استفاده کرد و انقلاب بسیار عظیمی را در این رابطه در جهان ایجاد کرد .

و سپس کمپانی های بسیار بزرگ و مطرح ماشین سازی مانند بی ام دبلیو و آئودی و پورش و … از این مورد استفاده کردند البته این انقلاب تا جایی پیش رفت که امروزه هوش مصنوعی را می توانیم حتی در روز مره زندگی بسیاری از افراد ببینیم .

البته هنوز این تکنولوژی جهان شمول نشده و حتی طوری نیست که مردم عادی هم بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند اما درست این موضوع مارا می برد به زمانی که ماشین سواری برای افراد خاص بود و یا داشتن کامپیوتر برای خانه و یا کار های بسیار ساده چیزیط جز یک رویا نبود .

اما امروز چه شد ؟ آینده هم همین خواهد شد … .

هوش مصنوعی در ماشین چه کارهایی می تواند انجام دهد ؟

استفاده از هوش مصنوعی در خودرو ها اما امروزه بسیار بسیار هنرمندانه تر شده است . به این شکل که شما می توانید با استفاده از هوش مصنوعی در ماشین های کمپانی تسلا و دیگر کمپانی ها , بدون هیچگونه دخالتی در رانندگی , به مسیر خود برسید .

یعنی از روی نقشه GPS خودروی خود می توانید مسیرتان را مشخص کرده و به راحتی در خودروی خود بخوابید تا به مقصد برسید که در این حالت خود ماشین توسط هوش مصنوعی رانندگی می کند و همه چیز از دسترس شما خارج است .

این البته بهترین هنری بود که تا به امروز دیده ایم اما سنسور های تشخیص چهره و ضد سرقت شدن خودرو ها چیزیست که شما می توانید از این هوش برتر انتظار داشته باشید و …

images 1661169009 ماشین های برقی چطور می توانند باعث ایجاد هوای خوب در یک منطقه شوند ؟

آیا از این تکنولوژی در موتور سیکلت هم استفاده می شود ؟

جدیدا در موتور سیکلت ss 1000 بی ام دبلیو از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده است که درست مانند هوش خودرو های عمل کرده و شما را بدون هیچگونه دخالتی به مقصد می رساند .

البته بهترین مزیتش در شرایط بحرانی راه هاست که برای موتور سوارای بسیار بسیار شرایط بدیست و آن رانندگی با موتور سیکلت در شرایط برفی و یخبندان و باران است .

در این شرایط موتور ها بار ها و بار ها با زمین می خورند اما با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید در هر شرایطی به راحتی رانندگی کنید بدون اینکه زمین بخورید و یا به شدت تصادف کنید .

در این حالت هوش مصنوعی در ماشین تصمیم می گیرد که لاستیک ها را پر باید و یا کم باد کند , سیستم تعلیق را بازی دهد و حتی ارتفاع موتور را کم کرده و یا چرخ ها کمکی را به کار بی اندازد و جالب تر اینکه حرکت میل لنگ در موتور را برعکس کرده و از پیش رفتن و کشیده شدن موتور بر روی زمین و راه ها جلوگیری کند .

این فناوری چگونه می تواند برای ما آرامش بیافریند ؟

استفاده از هوش مصنوعی در ماشین ها اولین مزیتش این است که شما می توانید به راحتی خودروی خود را در نقطه ای رها کرده و به کارتان برسید زیرا هیچکس نمی تواند خودروی شما را بدزدد در هیچ شرایطی …

دومین مزیت آرامشی این است که می توانید بدون دخالت در رانندگی , خودرو شما را به مقصد برساند تا شما در آرامش تمام به کار های خود رسیدگی کنید زیر ماشین شما خواسش به خوبی به تمام راه و شرایطش هست .

البته نمی توان مزیت ها را شمرد اما برای شما سوین مزیت را هم می گوییم :

سومین مزیت این است که دمای داخل اتاق را مناسب را دمای بدن شما نگه می دارد که در این شرایط شما هیچگاه حس بدی در خودروی خود نخواهید داشت و از همه مهم تر این است که در زمان تصادف یک صدایی با دسیبل بسیار بالا در خودرو پخش می کند تا شما حتی صدای تصارف را هم نشنوید و البته اینکه از جان شما به خوبی مراقبت می کند … .

در کدام کشور بیشتر از هوش مصنوعی در ماشین ها استفاده می شود ؟!

استفاده از هوش مصنوعی در ماشین ها در کشور های بسیار کمی به صورت عمومی در حال انجام است که می توان کشور پیشگام در این عرصه را در مرحله اول آمریکا نامید سپس به ترتیب زیر می باشد …

انگلستان
کانادا
سوئیس
آلمان
نروژ
چین
روسیه
و …

 در صورتی که در شهری مانند تهران از ماشین های برقی با هوش مصنوعی استفاده کنیم دقیقا چه اتفاقی می افتد ؟

شاید برای شما این سوال بسیار جذاب باشد اما باید بدانید عده ای این موضوع را بررسی کرده اند که بازتاب زیادی هم در سراسر وب ایران داشت که در این روز ها شاهد آن بوده ایم …

در صورتی که در شهر آلوده تهران از خودرو های برقی استفاده شود دقیقا چه می شود ؟ در صورتی که یک موتور و یا یک ماشین با سوخت فسیلی در تهران و به یکباره از فردا پیدا نشود و تمامی مردم در این شهر از ماشین های برقی استفاده کنند اتفاقی که می افتد این است که به سرعت هوای این شهر فقط در ۵ روز به پاکیزه ترین هوای شهر های پرجمعیت تبدیل می شود و جالب است بدانید که بسیار هوای این شهر خنک تر شده و براندگی های زیادی در این شهر اتفاق می افتد .

خیلی خوب است که بدانید در صورتی که این اتفاق بی افتد ایران از بی آبی می تواند به سرعت نجات پیدا کند و این موردی است که می تواند به صورت جدی مورد بحث قرار بگیرد .

خب همانطور که قول داده بودیم می خواهیم در آخر این مقاله موضوع جالبی را برای شما بررسی کنیم و آن هزینه جریمه رانندگی در کشور های مختلف دنیا است . بیایید با هم به بررسی این مورد بپردازیم …

هزینه جریمه رانندگی در ایران چقدر است ؟

  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد توصیه شده در شهر : ۸۰ هزار تومان
  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد توصیه شده خارج از شهر : ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
  • رانندگی بدون گواهینامه : پارک خودرو در پارکینگ + جریمه ۵۰۰ هزار تومانی
  • رانندگی در مستی : ابطال گواهینامه + ۶۰۰ هزار تومان جریمه + حکم دادگاهی
  • رانندگی بدون بیمه خودرو : توقف ۱۰ روزه خودرو + جریمه ۲۰۰ هزار تومانی
  • نبستن کمربند ایمنی : ۶۰ هزار تومان
  • حرکات نمایشی : تا ۲۰۰ هزار تومان
  • پرتاب زباله در حین رانندگی : ۸۰ هزار تومان
  • پارک بر روی خط عابر پیاده : ۴۰ هزار تومان
  • پارک در جای نامناسب : ۴۰ هزار تومان
  • شستوشوی خودرو در کنار خیابان : ۱۰۰ هزار تومان
  • نداشتن وسایلی مانند کپسول آتشنشانی و جعبه کمک های اولیه : ایرادی ندارد ( متاسفانه )
  • و …

هزینه جریمه رانندگی در آلمان چقدر است ؟

  • هزینه جریمه رانندگی پرخاشگرانه : ۱۰۰ یورو
  • هزینه رانندگی با سرعت زیادتر از حد توصیه شده : ۷۰ یورو
  • هزینه جریمه پرتاب زباله به بیرون : ۲۰۰ یورو
  • هزینه تصادفات برای مقصر : ۱۰۰ یورو
  • هزینه جریمه تست الکل : ۳۰۰ یورو + توقف خودرو به مدت ۸ ماه + ۳ ماه زندانی
  • هزینه جریمه نبستن کمربند : ۴۰ یورو
  • هزینه جریمه خوردن خوراکی حین رانندگی : ۱۵۰ یورو
  • هزینه جریمه راه ندادن به نیروهای امدادی : ۳۰۰۰ یورو + ۲ سال حبس + ابطال گواهینامه برای ۳ سال + توقف خودرو ۹ ماه + پرداخت هزینه پارکینگ + بر عهده داشتن مسئولیت اتفاقی که افتاده است ( تصادف , آتش‌سوزی … )

images 1661169041 ماشین های برقی چطور می توانند باعث ایجاد هوای خوب در یک منطقه شوند ؟

هزینه  جریمه رانندگی در ایتالیا چقدر است ؟

  • رانندگی بدون گواهینامه : توقف ۳ ماه خودورو + جریمه ۴۰۰ یورو
  • بیرون انداختن زباله از خودرو : ۱۰۰ یورو
  • رانندگی با سرعتی بیشتر از حد توصیه شده در شهر : ۶۰ یورو
  • رانندگی با سرعتی بیشتر از حد توصیه شده بیرون از شهر : ۴۰ یورو
  • تصادف ( مقصر ) : ۱۰۰ یورو + حکم دادگاهی
  • نقص فنی خودرو : ۸۰ یورو
  • نبستن کمربند ایمنی : ۲۰ یورو
  • خراب بودن چراغ ها : ۲۰ یورو

خب دوستان امیدوار هستیم در این مقاله مطالب مفیدی را بررسی کرده باشید ( در صورتی که می خواهید به صورت رایگان کتاب آیین نامه رانندگی را دانلود کنید از همینجا وارد صفحه مربوطه شوید ) . در صورتی که می خواهید از مطالب مکانیک مطلع شوید به سایت گواهیران را در گوگل جستوجو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا