تبلیغاتپزشکی و سلامت مجله📚 مجله نت پاک

مراقبت های بعد از کاشت مو

امتیاز یادت نره

مراقبت های پس از کاشت مو

می دانید که مهمترین مراقبت های پس از کاشت مو کدامند؟ سیر تکامل و رشد مربوط به موهای کاشته شده چگونه می باشد؟ از شما  دعوت می کنیم که جهت کسب مطالب ارزنده در خصوص کاشت و پیوند مو مطالب پیش روی خود را تا آخر همراهی نمایید.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بعد از کاشت و پیوند مو حتما رژیم غذایی مناسبی را داشته باشید. چرا که عدم توجه به این موضوع می تواند بار دیگر بیماری طاسی را در شما تشدید نماید. همچنین تا مدتی از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین دوری کنید. از سوی دیگر حتما تمام داروهای تجویز شده از سوی پزشک خود را با دقت مورد مصرف قرار دهید. اگر می خواهید نتیجه مطلوبی را از عمل کاشت و پیوند مو داشته باشید بهتر است که از مصرف نوشیدنی های الکلی و مصرف دخانیات به شدت دوری نمایید. همچنین مهمترین مراقبت های پس از کاشت و پیوند مو عبارتند از:

–         درد و خارش: در صورتی که بعد از عمل کاشت و پیوند مو درد یا خارش را در ناحیه سر خود احساس کردید، بهتر است که از کمپرس های یخی استفاده کنید. البته کمپرس های یخی را بر روی پیشانی خود قرار دهید چرا که در این صورت به بیماری سینوزیت مبتلا خواهید شد. همچنین از خاراندن پوست سرتان نیز تا جایی که می توانید خودداری نمایید.

–         داشتن استراحت کافی: یکی از مهمترین مراقبت های پس از کاشت مو را داشتن استراحت کافی شکل داده است. شما بایستی حداقل دو روز را به شکل کامل استراحت نمایید و گاهی اوقات نیز در منزل تان قدم بزنید تا خون بدنتان به گردش در بیاید. از بالش های نرم در حین خواب استفاده کنید.

–         مصرف ویتامین های ضروری: برای دستیابی به نتیجه مطلوب کاشت مو بایستی تغذیه ی ایده آلی را داشته باشید. توصیه می شود که بعد از عمل مذکور حتما میوه های حاوی ویتامین سی را در اولویت مصرف خود قرار دهید. همچنین در رژیم غذایی خود حتما غلات، سبزی، فیبر و گوشت ماهی را فراموش نکنید.

–         شستشو: بیماران می توانند بعد از برداشتن پانسمان سر خود، با سرم آب و نمک سر خود را مورد شستشو قرار دهند. البته توصیه می شود که در حین شستشوی موهای خود فشار زیادی را به پوست سر خود وارد نکنید چرا که در این صورت ممکن است به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کنید.

کاشت مو

ریزش مو بعد از کاشت مو

امروزه بسیاری از افراد به دنبال عمل کاشت مو هستند چرا که به خوبی می دانند با عمل یاد شده می توانند به موهای پرپشت مدنظر خود دست پیدا کنند. توجه نمایید که بعد از کاشت و پیوند مو می توانید شاهد ریزش موهای کاشته شده ی خود باشید که در این صورت توصیه می گردد به هیچ وجه نگران نباشید. لازم به ذکر است که ریزش مو بعد از عمل کاشت و پیوند مو  یک امر طبیعی می باشد. شما می توانید تا شش ماه شاهد ریزش موهای خود باشید. البته در صورتی که ریزش موهای کاشته شده بیشتر از شش ماه به طول انجامید بهتر است که با پزشک معالج خود در ارتباط باشید.

عدم توجه به مراقبت های پس از کاشت مو نیز می تواند تاثیر زیادی را در فرایند ریزش مو داشته باشد. به همین دلیل با دقت بالایی تمام دستورالعمل های پزشک تان را رعایت نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی هرگونه مغایرت یا مشکلی در ناحیه کاشت مو فورا با پزشک خود در تماس باشید و مشکل را مطرح نمایید.

دوران نقاهت مربوط به کاشت مو

بسیاری از افراد سوال های متعددی را راجع به دوران نقاهت کاشت مو می پرسند که در پاسخ به این سوال ها می توان گفت، دوران نقاهت کاشت و پیوند مو معمولا یک الی دو روز می باشد. شما بعد از عمل یاد شده بی حسی و درد قابل توجهی را در ناحیه سر خود احساس خواهید کرد. البته احساس موارد یاد شده کاملا طبیعی بوده و بعد از گذشت چند روز، می توانید سلامتی و بهبودی خود را به دست آورید. همچنین لکه های قرمز رنگ موجود بر روی پوست سرتان نیز بعد از ده روز دیگر از بین خواهند رفت. شما برای مشاهده نتیجه بهتر از کاشت و پیوند مو باید صبور باشید و حداقل شش تا نه ماه صبر کنید. بعد از گذشت یک سال از عمل کاشت موی تان دیگر موهای کاشته شده را نمی توانید از موهای قبلی خود متمایز نمایید.

چگونگی رشد موهای کاشت شده

کاشت مو به تخصص بالایی نیاز دارد که متخصصان کلینیک ما به راحتی از پس عمل یاد شده بر بیایند. توجه داشته باشید که در دو تا سه ماه اولیه بعد از کاشت و پیوند مو موهای کاشته شده جوانه خواهد زد و در زیر پوست به رشد خود ادامه می دهند. بعد از گذشت چهار تا شش ما تمام موهای زیرپوستی از زیر پوست بیرون آمده و رشد خود را ادامه خواهند داد. از سوی دیگر حدود پنجاه درصد از موهای رشد کرده بعد از عمل کاشت و پیوند مو بسیار نازک بوده و به گذشت زمان ضخیم خواهند شد. لازم به ذکر است که چرخه ی رشد فولیکول های کاشته شده در آقایان معمولا ۱۲ ماه است. در حالی که چرخه ی رشد موهای جدید در خانم ها حدود ۱۸ ماه می باشد. شما نیز قبل از عمل کاشت مو به این موارد توجه لازم را داشته باشید.

کاشت مو

بهترین زمان جهت تماس با کلینیک تخصصی بیرانوند

اکنون که تصمیم دارید تا در روزهای آتی اقدام به کاشت مو نمایید، بهتر است که این فرصت طلایی را از کلینیک بیرانوند از دست ندهید. همچنین بهترین زمان جهت کاشت و پیوند مو هم اکنون می باشد.جهت استعلاک قیمت و هزینه کاشت مو با کلینیک بیرانوند تماس حاصل فرمایید. توجه نمایید که در فصل های سرد رشد فولیکول های کاشته شده به کندی صورت می گیرد. بنابراین شما نیز با توجه به شرایط فعلی خود همین حالا با همکاران ما در ارتباط بوده و درخواست عمل کاشت مو داشته باشید. کلینیک ما سعی دارد تا با انتخاب متد مناسب برای کاشت و پیوند مو، بهترین خدمات را برای شما عزیزان ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا