تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

مضرات هل در طب سنتی اسلامی

امتیاز یادت نره

مضرات هل در طب سنتی اسلامی

مضرات هل در طب سنتی اسلامی

گیاه و درخت هل

هل درختی است از خانواده زنجبیل به صورت وحشی و پرورشی در مناطق کوهستانی و در سایه درختان می‌روید. ارتفاع درخت ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر و بعضی‌ها دارای اعضاء چوبی تا ۳ متر ارتفاع و شاخه‌های هوایی و برگ‌های متناوب نوک تیز با گل‌های ریز سفید مانند گل باقلا و میوه آن کوچک ناشکوفا (پوشینه دار) بقدر بند انگشت با پوست تیره رنگ و دانه‌های متعدد می‌باشد. هل سیاه هم از از همین خانواده محسوب می‌شود، اما استفاده آن به‌عنوان ادویه در ایران بیشتر بصورت هل سبز است. اما در خارج از ایران این گیاه در اشکال مختلفی اعم از پودر و روغن ارائه می‌شود که در مصارف گیاه‌پزشکی و صنایع غذایی کاربرد دارد. هل به چای عطر ویژه‌ای می‌بخشد و طرفداران زیادی دارد.

گیاه هل در طب سنتی

میوه هل

هِل میوه‌ای کوچک به اندازه بند انگشت با پوست تیره و دانه‌های خوشبو است. هل، میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و انواع مختلفی شامل هل سیاه، هل سفید و هل سبز دارد که نوع سبز آن عطر تندتری دارد.

هل یکی از چاشنی‌های معطر مورد استفاده در بعضی از غذاها، نان‌ها، شیرینی‌ها و به‌خصوص مرباها، است. هندی‌ها و پاکستانی‌ها و جنوب بلوچستان ایران بیشترین مصرف‌کننده‌های هل در جهان هستند.

netpaak.ir telegram مضرات هل در طب سنتی اسلامی

هل برای چه افرادی مضر است؟

مضرات هل برای همه افراد نیست و فقط طیف خاصی از افراد جامعه را در بر میگیرد.مصرف خودسرانه و بیش از حد این گیاه ممکن است عوارضی دارد که حتما باید میزان مصرف در حد اعتدال باشد.

🔸میوه ی هل که در طب سنتی ایرانی قاقله نامیده می شود؛ طبیعت گرم و خشک دارد.

🔹در طب ایرانی به عنوان افزایش دهنده اشتها، هضم کننده غذا و مقوی معده ، مدر؛ مفرح ، خوشبو کننده دهان و … معرفی شده است.

❌ زیاده روی در مصرف هل (بیش از مصرف در غذاها) در خانم های  باردار و کودکان توصیه نمی شود.

❌ در طب ایرانی مصرف هل در افرادی که به زخم معده؛ ورم پروستات و ناراحتی های ریوی مبتلا هستند توصیه نمی شود.

❌مصرف بیش از حد (مقداری که در غذا ها استفاده می شود )؛ در بیمارانی که پلاویکس؛ آسپیرین؛ وارفاربن و ایبوبروفن مصرف می کنند؛ باعث افزایش خطر خونریزی می شود.

⚠️هل با تاثیر بر آنزیم متابولیزه کننده ی برخی داروها در کبد مانند سیموستاتین؛ ضد افسردگی های سه حلقه ای از جمله این پرامین یا آمی تریپتیلین ؛ تئوفیلین؛ داروهای درمان ایدز؛ نیفدیپین تداخل داشته و باعث افزایش اثر یا عوارض آنها می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا