تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بررسی ویدئوی و تصویری

نقد و بررسی ویدیویی بازی NBA 2K18

امتیاز یادت نره

نقد و بررسی ویدیویی بازی NBA 2K18

nba 2k18 shaq ftr 050817jpg vdr5jsjzl35q1ut6855q8h97m 1 نقد و بررسی ویدیویی بازی NBA 2K18

برای دانلود بسکتبال ۲۰۱۸ کلیک فرمایید

بازی NBA 2K18 قدرتمندتر از همیشه روی صحنه آمده تا خود را به عنوان یکی از برترین بازی‌های ورزشی معرفی کند اما پرداخت‌های درون برنامه‌ای مانع از این کار شده است. با بررسی این بازی همراه گیم پاک باشید.

یکی از لذت‌های دوران کودکی من و امثال من این بود که صبح‌های جمعه از خواب بیدار شویم و بازی‌های بسکتبال NBA را که از تلویزیون پخش می‌شد نگاه کنیم. قطعا بسکتبال اندازه فوتبال مخاطب ندارد ولی نمی‌توان منکر محبوبیت بالای این بازی دوست داشتنی شد؛ مخصوصا در آمریکا که لیگ حرفه‌ای NBA در آن قرار دارد و مشاهده‌ی بازی‌های آن‌ها شدیدا مخاطبان را هیجان‌زده می‌کند. بعضی وقت‌ها با خود می‌گفتیم که ای کاش خودمان در زمین مسابقه، در آن جو شدیدا ترسناک و هیجان انگیز قرار داشتیم.

در این میان کمپانی توکی گیمز، ناشر مجموعه NBA 2K، چند سالی است که طرفداران بازی بسکتبال را با نسخه‌های متفاوت از این سری سرگرم کرده و نسخه به نسخه، محتویات مختلفی را در آن قرار داده و ضعف‌های قبل را از بین می‌برد. حال نوبت به بازی NBA 2K18 رسیده تا خودی نشان دهد. بازی که در بخش‌های مختلفی نظیر MyCareer به کل تغییر کرده و در اینجا، شاهد اپیزود جدید MyGM نیز هستیم. زمانی که برای اولین بار شاهد بخش داستانی سری NBA 2K بودیم، تنها می‌توانستید بازیکن خود را از یک فرد مبتدی به ستاره‌ی بسکتبال تبدیل کنید. رفته رفته این بخش در نسخه‌های بعد تکمیل شد و حال در بازی NBA 2K18 این تکامل به اوج خود رسیده است. با وجود و پیشرفت بازی بسکتبال دیگر نیازی به صبح روزهای جمعه هم نداریم زیرا می‌توانیم بهترین شبیه‌ساز بازی بسکتبال را روی کنسول یا پی‌سی خود بازی کرده و از آن لذت ببریم.

netpaak.ir telegram نقد و بررسی ویدیویی بازی NBA 2K18

با شروع بازی، می‌توانید شخصیت خود را ساخته و آن را شخصی‌سازی کنید. شخصیتی که آن را در ابتدای بازی NBA 2K18 می‌سازید، در واقع نقش شخصیت اصلی بخش داستانی و بخش MyGM را ایفا خواهد کرد. اگر از اشخاصی باشید که به شخصی‌سازی شخصیت‌ها اهمیت داده و همیشه دوست دارید موارد زیادی برای انتخاب کردن داشته باشید، باید بگویم که NBA 2K18 در این بخش خوب عمل نکرده و گزینه‌های شما برای شخصی‌سازی بازیکن نظیر چهره، مدل مو و موارد دیگر، بسیار محدود هستند. البته در ادامه و وارد شدن به دنیای بازی، گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی بیشتر در دسترس قرار می‌گیرد اما نیازمند پرداخت‌های درون برنامه‌ای نظیر پول مجازی بازی است که اگر قصد خلق یک بازیکن کاملا متفاوت با روز اول را دارید،

باید تا حدی دست به جیب شوید و پول واقعی خرج کنید! حال پس از ساخت بازیکن و وارد شدن به بخش MyCareer، داستان بازی را شروع خواهید کرد؛ جایی که شما در نقش شخصیتی به نام DJ وارد یک فستیوال به نام Jordan Proving Ground می‌شوید تا خود را به عنوان یک بازیکن تازه‌کار با پشت‌کار بالا به سایرین معرفی کنید. جایی که مدیربرنامه‌های مختلفی حضور یافته‌اند تا راه شما را برای ورود به تیم‌های معروف هموار سازند. در نسخه‌های پیشین شاهد این بودیم که شما راه خود را از کالج و دبیرستان شروع می‌کردید تا رفته رفته به تیم‌های نام آشنا راه پیدا کنید ولی این بار، شما از همان ابتدا کار خود را از تیم‌های NBA آغاز خواهید کرد.

بازی NBA 2K18

بزرگ‌ترین تغییر این نسخه، داستان بخش My Career بازی است

داستان بازی در حالت کلی شاید از روایتی درگیر کننده و شخصیت‌ پردازی‌های قابل قبولی برخوردار نباشد ولی تجربه‌ای متفاوت و بهتر از نسخه‌های پیشین را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. همچنین این بخش به نحوی طراحی شده که در آن شاهد المان‌های نقش آفرینی نیز هستیم؛ به عبارتی می‌توانید به دفتر مدیر برنامه‌های خود رفته تا ببینید چه خبری برای شما دارد یا به زمین تمرین تیم خود رفته و تمرین کنید. تمرین کردن شما را در بخش‌های مختلفی نظیر قدرت بدنی ارتقا می‌دهد. البته کسب قدرت و امتیاز بیشتر بر می‌گردد به بازی‌هایی که در تیم خود انجام می‌دهید. هرچقدر عملکرد بهتری داشته باشید، امتیاز و پولی که دریافت می‌کنید بیشتر است. برای افزایش سطح خود نیز باید به سراغ بخش لول‌آپ بازی بروید که در آن‌جا نیز پرداخت‌های درون برنامه‌ای یک بار دیگر چهره خود را نشان داده و باید بگویم که لول‌آپ شما از طریق پول مجازی بازی انجام می‌شود! همچنین در طول بخش داستانی شاهد دیالوگ‌ها و مصاحبه‌هایی از سوی DJ هستیم که در جریان آن‌ها انتخاب‌های متفاوتی پیش روی شما قرار داده می‌شود. یادتان باشد همیشه گزینه مناسب را انتخاب کنید زیرا بعضی وقت‌ها گزینه‌ی انتخابی می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. نکته‌ی جالب دیگر بخش My Career بازی NBA 2K18 بر می‌گردد به گیم‌پلی مسابقات و بازی‌هایی که انجام می‌دهید که به خوبی حس و حال یک بسکتبال واقعی را به شما القا می‌کند. اینکه در پست مخصوص خود بازی کنید و در زمان دفاع و حمله در محل دقیق قرار بگیرید، همگی مواردی هستند که یک بازیکن در دنیای بسکتبال آن‌ها را انجام می‌دهد. اگر ناکام بمانید، همانند واقعیت تیم خود را به شکست نزدیک می‌کنید و اگر بهترین بازی خود را انجام دهید، به ستاره زمین تبدیل می‌شوید.

حرکات بازیکنان و کار تیمی در بازی NBA 2K18 پر رنگ‌تر از گذشته ظاهر شده است

مهم‌ترین فاکتوری که کیفیت یک بازی بسکتبال را مشخص می‌کند، گیم‌پلی است. اگر نحوه حرکت بازیکن‌ها و شبیه‌سازی‌شان یا طراحی‌های بازی به خوبی انجام نگرفته باشد، اصلا نمی‌توانید از مسابقات لذت ببرید. بازی NBA 2K18 موارد جدیدی ندارد و صرفا نسخه‌های پیشین خود را در این راه تکمیل کرده است. در این نسخه شاهد تکنیکی‌تر شدن بازیکن‌ها هستیم. هر بازیکن نام آشنا به خوبی شبیه‌سازی شده و در جریان بازی، می‌توانید از قدرت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردشان استفاده کنید. برای مثال استفن کری، یک سه امتیازی زن عالی است که در تیم گلدن استیت واریورز بازی می‌کند و می‌توانید از پرتاب‌های وی در لحظه‌های حساس استفاده کنید. از طرفی اگر عشق توپ دزدی از بازیکن‌ها هستید، به سراغ تیم هیوتسن راکتز و جیمز هاردن بروید که تخصص خاصی در توپ دزدی از حریف دارد. البته در این میان این نکته را بگویم که فکر نکنید با وجود این قابلیت‌ها بازی برای شما بسیار ساده خواهد شد. در نسخه پیشین استفن کری به راحتی می‌توانست توپ‌های خود را وارد سبد کند و تنها لازمه برای این کار، این بود که ضربات خود را تا حد مناسب پر کرده و سپس رها می‌کردید تا توپ به سمت حلقه پرتاب و وارد سبد شود. حال ویژگی‌های تمامی بازیکن‌های نام آشنای NBA دقیقا واقع‌گرایانه است و در همان ابتدا نمی‌توانید خودی نشان دهید بلکه، با خوب بازی کردن و کار تیمی، می‌توانید بازیکن‌ها را وارد Zone کنید (کنار اسم آن‌ها علامت آتش ظاهر می‌شود). در این حالت بازیکن‌ها از نهایت قدرت خود استفاده می‌کنند. از طرفی برعکس این گفته نیز در بازی وجود دارد؛ اگر با یک بازیکن تا حد زیادی بد بازی کنید، کنار اسم آن علامت سرما را مشاهده می‌کنید که نشان دهنده‌ی این است که بازیکن مورد نظر، در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد و باید او را تعویض کنید.

برای پی بردن به فوق العاده بودن هوش مصنوعی حریف، تنها کافی است درجه سختی را بالاتر برده تا با چهره واقعی بازیکنان NBA آشنا شوید

معمولا در بازی‌هایی مثل بسکتبال یا فوتبال، هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند. اگر هوش مصنوعی به خوبی طراحی نشده باشد، هرچقدر هم گیم‌پلی و المان‌های بازی درست تعریف شده باشند، باز هم دچار مشکل خواهید شد. بازی NBA 2K18 به خوبی این موارد را رعایت کرده و پله به پله، با افزایش درجه سختی‌های بازی، شاهد چالشی‌تر شدن مسابقات هستیم. به نحوی که اگر درجه سختی بازی را روی آخرین حالت خود بگذارید، دیگر حرکات ساده میان بازیکن‌های حریف و رسیدن به حلقه کافی نخواهد بود و باید مدام حرکات تکنیکی بازی را انجام دهید. از بحث ساختار بازی که خارج شویم، محتویات یک اثر می‌تواند برگ برنده آن باشد. اگر علاقه خاصی به مدیریت باشگاه دارید، می‌توانید وارد بخش MyGM شوید که در NBA 2K18 فصل جدیدی از این بخش را آغاز خواهیم کرد. در ابتدا ۶ سال قبل را شاهد هستیم که شما در یک بازی بسکتبال از ناحیه زانو دچار آسیب شده و حال، بار دیگر وارد صحنه بسکتبال شده‌اید ولی این بار، به عنوان یک صاحب باشگاه. با شروع این بخش تیم محبوب خود را انتخاب خواهید کرد و در ادامه شما به عنوان مدیر باشگاه به خبرنگارها و هوادارها معرفی می‌شوید. در بخش MyGM آزادی کامل به شما داده شده و دست‌تان برای انجام کارهای مختلف نظیر اخراج کادرفنی و مربی یا تعویض آن‌ها و استخدام اشخاص جدید حسابی باز است و از طرفی می‌توانید بازی‌های تمرینی مختلفی را تدارک دیده تا عملکرد بازیکنان تیم بیش از پیش بهتر شود.

بخش MyGM را می‌توان یکی از سرگرم کننده‌ترین بخش‌های بازی دانست

به عبارتی بخش MyGM آن چنان محتویات غنی‌ای دارد که شاید مابقی قسمت‌ها را رها کرده و به آن بچسبید. در طول مصاحبه‌ها و کارهایی که انجام می‌دهید، حسابی حواس‌اتان باشد که چه روندی را پیش گرفته‌اید زیرا، کارهای شما آینده تیم را رقم خواهد زد. به عبارتی بخش MyGM شخصیت شما در دنیای بسکتبال و مدیریت تیم‌های NBA را نشان می‌دهد. اینکه در سخت‌ترین شرایط چه کاری انجام خواهید داد و چگونه باشگاه خود را اداره می‌کنید. در این میان نکته‌ای را بگویم که فکر نکنید در این بخش فقط کارهای مدیریتی انجام می‌دهید؛ در MyGM می‌توانید بازی های باشگاه خود را نیز انجام داده و تغییراتی را که اعمال کرده‌اید به وضوح مشاهده کنید. تنها ایرادی که به این حالت می‌توان گرفت، این است که شخصیت‌های بازی و مکالمه‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهید، صداپیشه نداشته و صرفا نوشته‌های روی صفحه نمایش را خواهید خواند که امکان دارد تا حدی خسته‌کننده باشند.

بازی NBA 2K18

در کنار بخش MyGM می‌توان به دو بخش My Team و My League نیز اشاره کرد. به شخصه علاقه خاصی به بخش My League دارم. در این بخش می‌توانید یک لیگ NBA یا یک جام ترتیب داده و با تیم مورد علاقه خود وارد رقابت با سایرین شوید. اما از طریق بخش My Team می‌توانید تیم رویایی خود را تشکیل داده و به رقابت کردن با سایر تیم‌های بازیکن‌های سراسر جهان پرداخته یا چالش‌های مختلفی را انجام دهید تا قدرت بازیکن‌های شما بیشتر شود. همچنین در نقل و انتقالات می‌توانید بازیکن‌های بهتری را خریداری کرده یا از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی، بازیکن‌های جدید و بهتری را عضو تیم خود کنید. شاید با خود بگویید که پرداخت‌های درون برنامه‌ای شما را وادار می‌کند تا پول واقعی برای بازی بپردازید. شاید در بخش داستانی بازی اینگونه باشد ولی اگر اهل بازی کردن باشید، به هیچ‌وجه به پرداخت پول واقعی در سایر بخش‌ها نیاز پیدا نمی‌کنید و به راحتی از طریق پول داخل بازی، می‌توانید خود را تامین کنید. اگر از تمامی این موارد خسته شدید، بهترین بخش، Blacktop است که یک حالت سرگرم کننده دارد. در جریان این حالت می‌توانید به صورت یک به یک تا پنج به پنج با بازیکن‌های مورد علاقه خود به بازی کردن بپردازید. همچنین زمانی که لیگ NBA شروع شد، با بازی کردن بخش NBA Today می‌توانید بازی‌های آن روز را شبیه سازی کنید.

بازی NBA 2K18

بازی NBA 2K18 آن قدر محتوا دارد که به هیچ‌وجه از آن خسته نشوید. از طرفی این تنوع سبب شده تمامی بازیکن‌های علاقه‌مند به بسکتبال با سلیقه‌های مختلف به راحتی بتوانند حالت مورد علاقه خود را در بازی پیدا کرده و وارد آن شوند. حتی آن شخصی که به فقط به رقابت‌های آنلاین علاقه‌مند است نیز به راحتی می‌تواند ساعت‌ها خود را با بازی NBA 2K18 سرگرم کند. بخش آنلاین بازی شامل  سه حالت مختلف می‌شود. اولین حالت، همان مسابقات رقابتی با سایر بازیکن‌های جهان است که در این بخش، می‌توانید تیم‌های ستاره‌ای تمام نسل یا تیم کلاسیک هر باشگاه را بردارید. برای مثال تیم ستاره‌های گلدن استیت یا تیم تمام ستاره‌های لس آنجلس لیکرز که در آن شاهد حضور اشخاصی همچون شکیل اونیل و کوبی برایانت هستیم. البته به شخصه در میان تمام تیم‌های ستاره‌ای، تیم شیکاگو بولز، آن هم زمانی که مایکل جوردن و اسکاتی پیپن در آن حضور دارند را به سایر تیم‌ها ترجیح می‌دهم. در بخش آنلاین هر تیم در دسته‌های مختلفی قرار داده شده که شامل Tier 1 تا Tier 5 می‌شود. حال در این میان اگر یک تیم را که در Tier بهتری قرار دارد شکست دهید، پول بیشتری به دست خواهید آورد. دومین حالت بخش آنلاین، مسابقه با اشخاصی است که در لیست دوستان‌تان قرار دارند و در آخر، شاهد حالت All Stars هستیم. البته در این میان بازی کردن با یکی از دوستان‌تان پای یک کنسول، لذت دیگری دارد. درآخر این نکته را بگویم که اتصالات بخش چندنفره بازی به صورت P2P است و شاید در بعضی از بازی‌ها از اتصالات قابل قبولی برخوردار نباشید ولی در کل، اکثر بازی‌های بخش آنلاین از کیفیت سرور و کانکشن بالایی برخوردار هستند.

در بخش MyTeam می‌توانید با سایر تیم‌های شخصی سازی شده جهان رقابت کرده و قدرت تیم خود را به همگان نشان دهید

یکی از مواردی که بازی NBA 2K18 از آن استفاده کرده و تنها در ظاهر جذاب به نظر می‌رسد، وجود دو بخش Pre Game Show و ۲KTV است. در واقع قبل از شروع هر بازی و پس از کوارتر دوم، شاهد یک برنامه تلویزیونی هستیم که در مورد وقایع رخ داده در طول بازی و همچنین آمار بازیکنان و نتیجه‌گیری‌های آن‌ها صحبت می‌شود. این در حالی است که ۲KTV یک برنامه تلویزیونی دیگر است که باید آن را استریم کنید و در جریان آن که دارای اپیزودهای مختلف است، در مورد بازی و نحوه بازی کردن، توضیحاتی به شما داده می‌شود. مشکل اول اینجا است که برنامه تلویزیونی که برای بازی در نظر گرفته شده، با اینکه در آن از اشخاصی همچون شکیل اونیل استفاده شده ولی پس از مدتی تکراری شده و شما را شدیدا خسته می‌کند. دومین مشکل همین برنامه ۲KTV است که هر چقدر از اینترنت خوبی برخوردار باشید، بازهم با مشکل روبه‌رو خواهید شد. وجود چنین بخشی آن هم زمانی که قسمت تمرینی در اختیار شما است و شدیدا هم کامل است، کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. با تمام این گفته‌ها هر بار که وارد بازی جدیدی می‌شوید، هر بار که نحوه شروع بازی و تمرین بازیکن‌ها را مشاهده می‌کنید بیشتر از قبل هیجان‌زده خواهید شد و فقط دوست دارید داور زودتر سوت را بزند تا با انجام کارهای تیمی مختلف تیم حریف را تمام و کمال شکست دهید، البته بعضی وقت‌ها برعکس این گفته نیز رخ می‌دهد!

بازی NBA 2K18

گرافیک بازی NBA 2K18 نسبت به نسخه پیشین خود تفاوت آن چنانی نکرده است و صرفا بهبودهایی در حالت چهره‌های بازیکنان و انیمیشن‌های آن‌ها انجام شده و از طرفی نورپردازی‌ها و طراحی استادیوم‌ و تماشاگران، بهتر از قبل شده است. این گفته بدین معنا است که در استادیوم‌ها شدیدا اتمسفر حاصل از تماشاچی‌ها روی بازی شما اثر خواهد گذاشت و تاثیر آن را خواهید دید. زمانی که در زمین حریف باشید و موقع پرتاب ضربه پنالتی باشد، بازیکن‌ها شدیدا سر و صدا می‌کنند تا حواس شما را پرت کرده یا زمانی که بازی خطرناک انجام داده و خطا می‌کنید، آن‌ها شما را مورد تمسخر قرار می‌دهند. جو استادیوم‌ها به خوبی شما را در خودش غرق خواهد کرد و لذت بازی کردن را دو چندان می‌کند. از دیگر مواردی که به وضوح در طول بازی شاهد آن هستیم، خستگی و عرق کردن بازیکن‌ها است. کافی است از کوارتر سوم به بعد حواس‌تان به بازیکن‌ها و استامینا آن‌ها باشد. از آن‌جایی که تیم سازنده وظیفه خود در بخش طراحی را به بهترین شکل ممکن انجام داده است، هر بازیکن استقامت مخصوص خودش را دارد و پس از تمام شدن آن، اگر به بازیکن مورد نظر فشار بیاورید و او را تعویض نکنید، پشت سر هم توپ‌های مختلفی را خراب خواهد کرد و به بدترین بازیکن زمین تبدیل خواهد شد. از طرفی زمانی که بازیکن‌ها خسته می‌شوند، خیسی بدن‌شان را که حاصل از عرق کردن است به خوبی می‌توانید مشاهده کنید که از حق نگذریم به خوبی طراحی شده است و درکنار آن، جزئیات چهره بازیکنان و حتی مربی‌ها واقعا عالی است. در کنار تمامی این موارد، گزارشگر و کارشناس بازی به خوبی کار خود را انجام می‌دهند. در طول بازی شاهد هیچگونه صحبت اضافه‌ای نیستیم و در صحنه‌های مختلف اطلاعات خوبی را در مورد شرایط بازی در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. همچنین در صحنه‌های حساس با گزارش هیجانی خود لذت بازی را افزایش می‌دهند.

با تمام این تفاسیر بازی NBA 2K18 بار دیگر به اقتدار خود را بهترین شبیه‌ساز بازی بسکتبال به مخاطبان این ورزش قدیمی و محبوب معرفی خواهد کرد و شاید یک سری ایراد داشته باشد ولی، به هیچ‌وجه به لذت و هیجان تجربه شما از بازی صدمه نخواهد زد و می‌توانید یکی از بهترین بازی‌های ورزشی‌ای را که تا به حال عرضه شده است تجربه کنید. بازی NBA 2K18 آن قدر محتویات دارد که می‌تواند تمام سلیقه‌ها را راضی نگه دارد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا