تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
ویدیو کلیپ مذهبی

واکنش غیرمنتظره مداح سرشناس بعد از دیدن عکس عبدالرضا هلالی+ویدئو

امتیاز یادت نره

حاج مجید شعبانی دهه اول فاطمیه-حاج مجید شعبانی- شهادت حضرت زهرا(س) حاج مجید شعبانی | تی وی پلاس اولین مجله ویدئویی ایران  دانلود مداحی حاج مجید شعبانی سایت مجید شعبانی مجید شعبانی محرم ۹۵ کانال تلگرام مجید شعبانی
مجید شعبانی دلم میلرزه مجید شعبانی محرم ۹۶ دانلود مداحی مجید شعبانی محرم ۹۴
واکنش غیرمنتظره مداح سرشناس بعد از دیدن عکس عبدالرضا هلالی+ویدئو

مصاحبه با حاج مجید شعبانی:

عقیق:ماه محرم الحرام، ماه عزای آل الله از امروز آغاز می شود و با آغاز آن کم کم نه تنها شیعیان جهان بلکه هر محب و دلداده حضرت اباعبدالله الحسین و قمر منیر بنی هاشم(ع) از هر مکتب و مذهبی و در هر گوشه ای از این عالم، خود را به کشتی نجات حسین(ع) می رساند.

محرم در میان ما ایرانیان همیشه در طول تاریخ جایگاهی ویژه داشته و به تبع آن برپاکنندگان خیمه عزای حسینی در هر مسلک و مقامی که باشند، به احترام انتساب شان به حضرت سیدالشهدا(ع)، از ارج و قرب و احترامی خاص در بین مردم برخوردار بوده اند. بخشی از برپاکنندگان این خیمه که شاید امروز مهمترین و تاثیرگذارترین رکن آن نیز محسوب می شوند، مداحان هستند. به همین مناسبت و در آغاز ماه محرم الحرام گپ و گفتی صمیمانه داشته است با «مجید شعبانی» از مداحان و مرثیه سرایان اهل البیت(ع)، متولد ۱۳۴۰ در تهران با تحصیلاتی در رشته علوم سیاسی که در ادامه می خوانید.

شما از چه زمانی و چطور مداحی را آغاز کردید و اصلا چگونه شد که وارد این عرصه شدید؟

من از نه سالگی مداحی می کردم البته آن موقع روضه خوانی در کار نبود و من تا نزدیک به ۱۸ سالگی اصلا وارد حریم روضه خوانی نشدم. نحوه ورودم هم به خاطر حضور پدرم در مجالس و محافل امام حسین(ع) بود که غیر از آن شغل رسمی و اشتغالات اداری، در این دستگاه خدمت می کرد.

تعریف شما از مداح و مداحی چیست؟

ما از قدیم مداح را شخصی می دانستیم که روضه خوان اهل بیت است و به این نیت هم وارد این دستگاه شدیم که روضه خوان حضرت سید الشهدا(ع) باشیم. اما احساس من اینست که امروز فضای مداحی در کشور ما متفاوت شده. اصل مداحی بنظر من اینست که در عین حال جنبه های هنری مانند اصوات و دستگاه های موسیقی هم دارد که بیشتر در مداحی های سنتی رعایت می شود و در مداحی نوین چندان روی این موضوع کار نشده و افراد با هر ملودی و آهنگی می خوانند یا به اصطلاح مداحی می کنند.

من سراغ دارم افرادی را که نمی توانند حدیث کساء یا زیارت عاشورا را قرائت کنند اما در مداحی بسیار معروف و مشهور هستند. تعریف من از مداحی طبق آنچه از پدرم آموختم نوکری اهل بیت است. نگاه من به مداحی هم یک نگاه ارزشی است یعنی یک خادم بی قید و شرط در دستگاه اهل بیت به ویژه برای حضرت سید الشهدا(ع).

netpaak.ir telegram واکنش غیرمنتظره مداح سرشناس بعد از دیدن عکس عبدالرضا هلالی+ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

مسیر و فضای مداحی امروز در سطح کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من با تحقق انقلاب اسلامی و فضاهای پس از انقلاب و بخصوص فرهنگ ایثار و شهادت، مداحی باید مسیری بسیار قویتر از این را طی می کرد. اما متاسفانه این گونه نشد و امروز این وادی سیر قهقرایی را طی می کند. من دوست دارم که این وادی خیلی بیشتر از این رشد کند. امروز ما امثال مرحوم ناظم، مرحوم ذوالفقاری یا در عصر حاضر حاج محمد علامه که رد اشک بر روی صورتش مشخص بود را نداریم و نمی بینیم. یا امثال حاج حسن گودرزی که فقط بیش از سه چهار هزار جوان در مراسم تشییع جنازه ایشان شرکت کردند و بچه رزمنده هایی مثل مرحوم مجید سیب سرخی، علی پور رحیم، مجید کربلایی و مجید همتی از شاگردان ایشان بودند و با فرهنگ روضه ایشان بزرگ شدند.

حاج حسین گودرزی که پسرش نقل می کند:

 من در چهل سالی که در خدمت این پدر بودم به یاد ندارم که نماز شب، زیارت عاشورا با صد سلام و صد لعن و دعای علقمه هر روز ایشان ترک شود. این مداح با این خصوصیات است که وقتی یک «یا حسین»(ع) می گفت دل ها را دگرگون می کرد اما آن فرهنگ ادامه پیدا نکرد.

و دلیل یا دلایل بروز این اتفاق چیست؟

عوامل زیادی را می توان دلیل این موضوع دانست مثل دنیازدگی، بی سر و سامان رها شدن این عرصه، شاگردی بزرگان را نکردن، چرا مداح نباید شاگردی کند؟ من از بزرگانی در وادی مداحی شنیده ام که ۱۸ سال تمام پای منبر صاحب نفسان و بزرگان این عرصه می نشستند بدون این که آنها اطلاع داشته باشند که این آدم مداح است یعنی ادب می کردند. این برای من داغ است که مداحی به صراحت بیان می کند که «من روضه خوان نیستم من فقط برای امام حسین(ع) ترانه می خوانم و گروهی هم با من سینه می زنند…!!» ولی آیا آن جوان سینه زن این مسئله را می داند؟

مرحوم حاج اسماعیل دولابی می فرمود:

روزی که دستت از دست بزرگترت جدا شد همان لحظه گم شده ای! بنظر من هر روضه خوان و هر مداحی نیاز به یک بزرگتر دارد که این بزرگتر یا باید عالم باشد یا فرد دل سوخته ای در وادی آل الله! اما وقتی بین مداح امام حسین(ع) با بزرگان و عالمان دین فاصله ایجاد شد، وقتی یک مداح به خود اجازه داد که یک مرجع تقلید را بر روی منبر نقد کند، طبیعی است که وضعیت مداحی قهقهرایی شود. امروز بین وضعیت موجود در مداحی با آن وضعیت ایده آل و حتی مطلوب فاصله بسیار است.

منبع: شبستان

 ویدئو آنلاین:

 

 دانلود ویدئو با کیفیت ۴۸۰   Folders Downloads Folder icon e1502789823739 واکنش غیرمنتظره مداح سرشناس بعد از دیدن عکس عبدالرضا هلالی+ویدئو
  دانلود ویدئو با کیفیت ۱۴۴  Folders Downloads Folder icon e1502789823739 واکنش غیرمنتظره مداح سرشناس بعد از دیدن عکس عبدالرضا هلالی+ویدئو

برای دیدن  مصاحبه حسین سیب سرخی و رضا هلالی شبکه یک اینجا کلیک کنید


مداحی های ماندگار - مداحی های قدیمی مشهور - مداحی های زیبا - مداحی جدیددانلود جدیدترین مداحی و مولدی های روز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا