تبلیغات📚 مجله نت پاک

چراغ دیواری سنسوردار و کاربردهای آن

امتیاز یادت نره

یکی از چراغ هایی که علاوه بر زیبایی به ما در صرفه جویی در مصرف برق کمک می کند، چراغ دیواری سنسوردار است. چراغ دیواری سنسوردار در اماکن عمومی و آپارتمان ها که رفت و آمد در آنها زیاد است، کاربرد دارد. با ورود این چراغ ها به بازار، بسیاری از معضلات در ساختمان ها برطرف گردید. به طوریکه در حال حاضر اکثر اماکن از انواع چراغ دیواری سنسوردار به جای چراغ های قدیمی بهره می برند. در ادامه ما به بررسی بیشتر این چراغ ها و کاربرد های آن می پردازیم.

image 1656567110 چراغ دیواری سنسوردار و کاربردهای آن

مکانیزم و عملکرد چراغ دیواری سنسوردار

چراغ دیواری سنسوردار مکانیزم ساده دارد. به گونه ای که با قرارگیری در راه پله ها، پارکینگ ها و نقاط دیگر چشمی آن به محض رفت و آمد افراد و حیوانات تحریک شده و سپس لامپ روشن و خاموش می شود. با این وصف دیگر نگرانی بابت روشن ماندن چراغ ها و مصرف بیش از حد برق وجود نخواهد داشت. بازه زمانی چراغ دیوار سنسوردار از ۱۰ ثانیه تا یک دقیقه قابل تنظیم می باشد و می بایست آن را تا ارتفاع ۲ متری روی دیوار نصب نمود. البته در

برد و شعاع دید چراغ دیواری سنسوردار

همانطور که از اسم آن مشخص است، چراغ دیواری سنسوردار بر روی دیوار نصب شده و انواع مختلفی دارد. هرچه سنسور چشمی این چراغ قوی تر باشد، به طبع برد و شعاع بیشتری را پوشش می دهد. به طور مثال یک چراغ دیواری با سنسور حرکتی ۱۸۰ درجه توانایی دید تا برد ۱۸۰ درجه و شعاع ۲۰ متری را دارد.

ویژگی های ظاهری چراغ دیواری سنسوردار

چراغ دیواری سنسوردار دارای یک کفی فلزی پوشیده شده با رنگ الکترواستاتیک ضد چربی و ضد غبار می باشد. جنس رویه آن از یک شیشه ۶ میلیمتری تشکیل شده و در طرح های مختلفی به فروش می رسد. با این وصف نه تنها چراغ در حالت روشن، بلکه در حالت خاموش نیز زیبایی منحصر به فردی را برای محل به ارمغان می آورد.

image 1656567208 چراغ دیواری سنسوردار و کاربردهای آن

کاربرد های چراغ دیواری سنسوردار

چراغ سنسوردار دیواری از بروزترین چراغ ها محسوب شده که از مزایا و کاربرد های منحصر به فردی نسبت به سایر چراغ های قدیمی برخوردارند. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی ها و کاربرد های چراغ دیواری سنسوردار را شرح می دهیم.

  • صرفه جویی در برق و کاهش هزینه ها

انواع چراغ دیواری سنسوردار با هدف صرفه جویی در مصرف بی رویه برق طراحی و به فروش می رسند. با استفاده از این چراغ ها، مصرف برق در هر آپارتمانی به طور قابل توجهی پایین آمده و با نظر به این موضوع، ساکنین متحمل هزینه های اضافی نخواهند گردید.

  • روشن و خاموش شدن لامپ به صورت اتوماتیک

از دیگر مزایای کاربردی چراغ دیواری سنسور دار، روشن و خاموش شدن لامپ ها به صورت اتوماتیک است. بنابراین دیگر نیازی به فشردن کلید و پریز های درون راهرو و پارکینگ ها به منظور روشن کردن لامپ ها نخواهد بود و این عمل با چشمی سنسور تعبیه شده در چراغ به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

  • جلوگیری از انتقال آلودگی

کلید های قرار داده شده در ساختمان توسط افراد مختلفی لمس می شوند و روزانه آلودگی های زیادی به وسیله پوست افراد به نقاط دیگر انتقال میابد. با به روی کار آمدن انواع چراغ دیواری سنسوردار به بازار، مشکل آلودگی های بر جای مانده روی سطوح به مقدار قابل توجهی حل شده و ساکنین آپارتمان ها کمتر در معرض بیماری ها قرار خواهند گرفت.

  • مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی نامطلوب

چراغ های دیواری سنسوردار با مواد اولیه مرغوبی طراحی شده اند تا در شرایط آب و هوایی سخت مانند فصل های گرم یا سرد سال، کارایی خود را از دست ندهند. بنابراین این نوع از چراغ ها دارای طول عمر بالایی بوده و برای مدت زمان زیادی در مکان قابل استفاده می باشند.

  • سهولت در دسترسی

همانطور که پیشتر ذکر شد، چراغ دیواری سنسوردار به راحتی بر روی دیوار و تا ارتفاع ۲ متری قرار گرفته و این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا در هر زمانی به آن دسترسی کامل داشته باشند. بدین وسیله در صورت بروز هرگونه مشکل و یا اقدام برای تعویض چراغ دیواری سنسوردار، کاربران قادر خواهند بود به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

  • روشنایی با سرعت بالا

حساسیت چراغ دیواری سنسوردار به مقدار قابل توجهی بالا بوده و در برخی از مدل ها، این فاکتور قابل تنظیم است. این نوع از چراغ دیواری ها با تشخیص حرکت هر فرد و جسمی، فعال و به سرعت روشن می شوند. از این رو چراغ دیواری سنسوردار می تواند نقش موثری در امنیت پارکینگ ها و مکان های عمومی در حضر دوربین های مداربسته ایفا کند.

  • امکان تنظیم حساسیت نسبت به نور محیط

قابلیت ویژه دیگری که در چراغ دیواری سنسوردار تعبیه شده، امکان تنظیم حساسیت نسبت به نور محیط است. بدین وسیله در مواقع غیر ضروری مانند زمانی که روشنایی به مقدار کافی در محل وجود دارد، چراغ روشن نخواهد گردید.

image 1656567224 چراغ دیواری سنسوردار و کاربردهای آن

کلام نهایی درباره چراغ دیواری سنسوردار

چراغ های دیواری سنسوردار در انواع و مدل های وسیعی تولید می شوند و خریداران می بایست قبل از خرید این محصول، از کاربرد های آن آگاهی کسب کنند. این نوع چراغ ها در حال حاضر از جدیدترین و مقرون به صرفه ترین چراغ های موجود در بازار محسوب شده و کاربرد های فراوانی دارند. همانطور که در این مقاله ذکر شد، چراغ های دیواری سنسوردار در اماکن و نقاط مختلفی مورد استفاده هستند. شما می توانید برای فضاهایی مثل راهروی ساختمان ها نسبت به خرید چراغ دیواری سنسوردار اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا