تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
مقالات مذهبیسخنرانی علیرضا پناهیانسخنرانی های رائفی پورمطالب " مهدویت "

کلیپ جنجالی علائم ظهور+ویدئو

امتیاز یادت نره

کلیپ علائم ظهور علائم ظهور از دیدگاه استاد پناهیان کلیپ جنجالی علائم ظهور، استاد رائفی پور و استاد پناهیان علائم نهایی پیش از ظهور امام زمان(ع) کلیپ علائم ظهور کلیپ جنجالی علائم ظهور نشانه های بسیار در نزدیک بودن ظهور امام زمان عج کلیپ علائم ظهور

کلیپ جنجالی علائم ظهور+ویدئو

کلیپ علائم ظهور

علامت در لغت عرب به معنای نشانه است. بنابراین منظور از علائم ظهور، نشانه هایی است كه نزدیك شدن ظهور را نشان می دهند،که در این متن به آنها اشاره می کنیم.

علامت در لغت عرب به معنای نشانه است. بنابراین منظور از علائم ظهور، نشانه هایی است كه نزدیك شدن ظهور را نشان می دهند. با تحلیل ماهیت علائم ظهور، در می یابیم كه علائم ظهور، نسبت به ظهور رابطه سببی ندارند یعنی این گونه نیست كه به محض تحقق نشانه ها و علائم ظهور بگوییم پس ظهور هم حتماً تحقق خواهد یافت، بلكه تنها جنبه اعلام و كاشفیت دارند یعنی تحقق آنها كاشف از این واقعیت است كه ظهور نزدیك شده است.
علائم را از جهات مختلفی می توان تقسیم بندی نمود.

از جمله می توان آنها را به:

۱- علائم عادی و علائم غیر عادی و معجزه آسا تقسیم كرد.
۲- با توجه به روایات رسیده می توان به علائم حتمی و علائم غیر حتمی تقسیم نمود.
۳- بالاخره می توان به لحاظ فاصله زمانی بین وقوع علامت و تحقق روز موعود به علائم قریب و علائم بعید تقسیم كرد.
آنچه بیشتر از ظاهر روایات به دست می آید تقسیم علائم به غیر حتمی یا موقوف و علائم حتمی است. علائم غیر حتمی یا موقوف نشانه هایی است كه رخ دادن آنها قطعی نیست و ممكن است به دلیل عدم تحقق شرایط و یا ایجاد مانع به وقوع نپیوندند.

و اما علائم حتمی آنهاست كه رخ دادن آنها حتمی و قطعی است.

در منابع روایی، بسیاری از رخداد های طبیعی و غیر طبیعی و دگر گونی های سیاسی و اجتماعی به عنوان علائم ظهور، ذكر شده است. بدیهی است كه روایات مربوط به این مسئله، مانند سایر مسائل دیگر، از جهت درستی و اعتبار، یكسان نیستند.

netpaak.ir telegram کلیپ جنجالی علائم ظهور+ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

در میان این روایات، برخی از جهت سند غیر قابل اعتمادند و برخی هم از جهت مضمون و مطالبی كه در آن مطرح شده، جای بحث و تامل دارند. بنابراین، نمی توان به صرف دیدن یك روایت و بدون بررسی كارشناسانه از جهت سند و دلالت، به آن اعتماد كرد. در میان نشانه ها، برخی به عنوان «علایم حتمی ظهور» ذكر شده است.

علائم معروف حتمی، پنج مورد است:

۱- خروج سفیانی؛

پیش از قیام حضرت مهدی علیه السلام مردی از نسل ابوسفیان، در منطقه شام، خروج می كند و با تصرف بخش هایی از سرزمین اسلام، برای یافتن و كشتن شیعیان جایزه تعیین می كند.[۱]

۲- خسف در بیداء؛

خسف، یعنی فرورفتن، و بیداء نام سرزمینی بین مدینه و مكه است. سفیانی كه در آستانه ظهور حضرت مهدی علیه السلام خروج می كند، هنگامی كه از ظهور ایشان با خبر می گردد سپاهی عظیم به مدینه و مكه می فرستد و چون به سرزمین بیداء می رسند، خداوند آنان را در كام زمین فرو می برد و هلاك می شوند.

۳- خروج یمانی؛

سرداری از یمن قیام می كند و مردم را به حق و عدل دعوت می كند. خروج یمانی، اجمالاٌ از نشانه های ظهور است، هر چند جزئیات و چگونگی قیام وی، روشن نیست.

۴- قتل نفس زكیه؛

نفس زكیه، یعنی انسان پاك و بی گناه. در آستانه ظهور حضرت مهدی، جوانی بی گناه، مظلومانه در مسجد الحرام به قتل می رسد.

۵- صیحه آسمانی؛

منظور از آن، صدایی است كه در آستانه ظهور حضرت مهدی، از آسمان به گوش می رسد و همه مردم آن را می شنوند. محتوای این پیام آسمانی، دعوت به حق و حضرت مهدی است. امام باقر علیه السلام می فرماید:«ندا كننده  ای از آسمان، نام قائم ما را ندا می كند. پس هر كه در شرق و غرب است، آن را می شنود.[۲] البته در برخی از روایات، به علائم دیگری نیز اشاره شده است، مانند خورشید گرفتگی در نیمه ماه رمضان و ماه گرفتگی در آخر آن.[۳]

پی نوشت ها:
بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۸۲٫
الغیبة، نعمانی، ص۲۵۲٫
الغیبة، طوسی، ص۴۴۴٫

کلیپ جنجالی علائم ظهور استاد رائفی پور و استاد پناهیان

____________________________

%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C %D9%BE%D9%88%D8%B1 کلیپ جنجالی علائم ظهور+ویدئو

برترین سخنرانان کشوری - رائفی پور - عباسی - پناهیان - دکتر حسن عباسی - بیانات رهبری - ایت الله قرائتی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا